Löneadministatör till Livihop
Liv ihop AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Liv ihop AB i Stockholm,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge,
Sollentuna eller i
hela Sverige Om jobbet
Arbetsuppgifter Löneadministratör
Som löneadministratör på Livihop ansvarar du förlöner för två olika bolag som tillsammans består av ca 650 anställda. Koncernen går under två olika kollektivavtal.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Administrera löner för bolagets anställda
Kontakt med myndigheter gällande de anställdas inkomstuppgifter
Administerar sjuklöner till kommuner som görs via ansökningar/fakturor
Rapportera in personal- och lönestatistik till SCB
Administration av nyanställningar/avslut
Utfärda arbetsgivarintyg och arkivera dokument.
Besvara frågor som bland annat rör anställningsvillkor, semester, pension och försäkringar.
System
Crona Lön
Aiai-tidrapportering
För att trivas på Livihop och passa in i rollen som Löneadministratör ser vi gärna att du:
Har minst tre års arbetslivserfarenhet av löneadministartion
Självgående och är van att ha eget ansvar
Kan hela löneprocessen från ax till limpa
Förstår hela flödet och komplexiteten kring lönehantering
Är strukturerad, noggrann och ordningsam
Driven och ambitiös
Social, utåtgående och har nära till skratt
Prestigelös och lätt att samarbeta med
Stresstålig
Tillsätts omgående.
CV och personligt brev mailas till:
Sandra Schmitz Jansen, rekryteringskonsult:
Sandra@lynxheadhunting.comVälkommen med din ansökan!
Livihop - Lev som du vill
Vi erbjuder individuellt anpassad assistans som underlättar för människor med funktionshinder att leva det liv de vill. Livihops syn på personlig assistans är enkel: alla har rätt till ett bra liv. Vi vet att det finns lika många personligheter som det finns människor, och att var och en har sina behov, önskemål, intressen, viljor och drömmar. Varje relation mellan assistent och uppdragsgivare är därför unik, och vi är övertygade om att människor med engagerade assistenter får en bättre personlig assistans och därigenom möjlighet till förbättrad livskvalitet.
Våra personliga erfarenheter är vad som ger oss en fördel gentemot andra assistansbolag och kommuner. Vi har en oerhört bred kunskapsbas inom alla områden som rör personlig assistans; arbetsmiljö, arbetsledning, aktiviteter, ekonomi, lagstiftning inom LSS och förvaltningsrätt, tillgänglighet och sociala frågor.
Publiceringsdatum2017-02-08Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-17
KontaktRobert Palm
sandra@lynxheadhunting.com 0738048262
FöretagLIV IHOP AB
AdressLIV IHOP AB
Tegelviksgatan 40
11641 STOCKHOLM
KontorsadressTegelviksgatan 40
Jobbnummer 3308708
Observera att sista ansökningsdag har passerat.