Löne-och HR-administratör till Helsingborg

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige

Är du intresserad av att arbeta deltid? Har du erfarenhet från liknande arbete sedan tidigare? Då kan detta vara jobbet för dig!

Om jobbet
Vi söker just nu efter en löneadministratör till ett bostadsbolag i Helsingborg. Företaget ägs av Helsingborgs stad och är den största aktören på marknaden. De erbjuder sina kunder ett brett utbud av bostäder efter önskemål och behov och utöver de hyr företaget ut lokaler till vårdcentraler, affärer, förskolor och företag. Här kommer du att arbeta i företagets lokaler i centrala Helsingborg och ingå i gruppen för lön och HR-administration, hit är det enkelt att ta sig med både bil och lokaltrafik. Arbetstiderna är förlagda dagtid.

I rollen som löneadministratör kommer du främst att arbeta med lönekörning då ca 70-100 löner betalas ut på månadsbasis med undantag för semestrar. Förutom löneutbetalningar är det vardagliga arbetet administrativt och vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
• Ansvara för löneprocessen
• Scanna avtal i Agda (lönesystem)
• Upprätta anställningsavtal
• Registrera ny personal
• Avstämning reseräkningar
• Sjukhantering och kontakt med försäkringskassan, AFA, Alecta
• Föräldraledighet
• Uppdateringar, avtalsstöd till chefer, massregistrering & arkivering av personalakter

Om dig
Vi söker dig som tidigare har arbetat självständigt med löneadministration och HR- administration, i minst 5 år, och som även är van att arbeta i Officepaketet (främst Excel). Vi ser även att det är meriterande om du tidigare haft någon form av ansvarsroll och/eller samordnande roll. Det här är en tjänst för dig som är serviceinriktad, positiv och engagerad. Du har förmågan att organisera ditt arbete och vara mycket strukturerad och noggrann. Du är flexibel och klarar av att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt. För denna tjänst behöver du vara flytande i svenska och engelska, både i tal och i skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som löneadministratör är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget på 6 månader och för rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos kunden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att

kontakta ansvarig rekryterare Elin Svahn på 040-6675315

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Dagtid

Publiceringsdatum
2016-11-08

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elin Svahn elin.svahn@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Kullagatan 29
25112 HELSINGBORG

Kontorsadress
Kullagatan 29

Jobbnummer
3149859

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: