Löne-/pensionsadministratör till Resurscentrum
Unik Resurs I Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Unik Resurs I Sverige AB i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Resurscentrum erbjuder kvalificerat och administrativt ledningsstöd för produktionsenheter och landstingsledning inom områdena HR, ekonomi och BI. Med prisvärda och effektiva tjänster av hög kvalitet, bidrar Resurscentrum till att frigöra resurser och skapa mervärde för landstingets kärnverksamhet. Av de totalt 190 medarbetarna på Resurscentrum, arbetar ett åttiotal inom affärsområde HR.
Publiceringsdatum2013-03-18ArbetsuppgifterI detta uppdrag som löneadministratör delar du din tid mellan löne- och pensionsfrågor.
Som löneadministratör arbetar du i ett löneteam med gemensamt ansvar för registrering, kontroller och stöd till landstingets verksamheter (enheter). Du ska vara ett professionellt stöd i lönefrågor, ge kvalificerad service och samtidigt ha en controllerfunktion gentemot den/de verksamheter där du hanterar löner. I din controllerfunktion har du i uppdrag att se till att lagar och avtal, samt landstingets riktlinjer efterföljs.
Som pensionsadministratör ansvarar du för att på bästa möjliga sätt administrera landstingets samlade pensionsåtagande samt ge service och support till chefer och medarbetare. Uppdraget innefattar även våra anställdas trygghetsförsäkringar. Du ska vara ett professionellt stöd i pensions- och försäkringsfrågor som genom kundnära relationer, självständigt arbetar med rådgivning och administration.
ProfilDu har treårig gymnasieutbildning samt påbyggnad inom löne- och/eller pensionsområdet.
Du har minst två års dokumenterad erfarenhet av självständigt arbete med administration och rådgivning inom löneområdet under de senaste fem åren.
Det är meriterande om du har:
• kännedom om landstings/kommunala avtal
• erfarenhet av att arbeta i Heroma
• erfarenhet av handläggning av pensionsfrågor
• erfarenhet av att ta fram informationsmaterial
Då du kommer att både skriftligt och muntligt informera och rådge chefer och medarbetare inom organisationen är det viktigt att du har goda språkkunskaper i svenska både vad gäller tal och skrift.
Som person har du lätt för att anpassa dig och förmåga att se möjligheter i förändringar. Du tar ansvar för din uppgift och driver den vidare. Du kan självständigt tolka komplicerade bestämmelser och omsätta det i tydlig och smidig rådgivning. Du skapar förtroende och kommunicerar på ett tydligt sätt, säkerställer att budskap nått fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. I och med att du kommer att ha många interna och externa kontakter är det viktigt att du har mycket god samarbetsförmåga.
Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetar vi med Unik Resurs. Tillsättning sker enligt överenskommelse och sista ansökningsdag är 2013-04-08. Vi vill ha din ansökan via vår hemsida
www.unikresurs.se.Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Unik Resurs, Kristina Lind, 011-470 06 71,
kristina.lind@unikresurs.seUnik Resurs:
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-04-08
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristina Lind 076-7781513
FöretagUnik Resurs i Sverige AB
AdressUnik Resurs i Sverige AB
Djurgårdsgatan 56
58229 Linköping
Jobbnummer 1496279
Observera att sista ansökningsdag har passerat.