Löne- och personalansvarig, miljöansvarig

Ekonomistäd AB / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ekonomistäd AB i Jönköping, Aneby, Nässjö, Eksjö, Värnamo eller i hela Sverige

Löne- och personalansvarig, miljöansvarig

Ekonomistäd erbjuder total städservice och fastighetsskötsel inriktad mot företag och privatpersoner. Kvalitet, ansvar och goda relationer till kunder såväl som till personal är viktiga komponenter i detta väletablerade företag.
Ekonomistäd grundades 1990 och har en bra utveckling, vilket gör att vi behöver nyanställa.

Vi söker nu en välorganiserad och positiv löne- och personaladministratör med intresse för miljöarbete som har förmåga att leda personal till en trivsam arbetsmiljö. Arbetet ställer höga krav på kompetens.


Arbetsuppgifter löneansvarig:

Du kommer att arbeta med löneadministration i lönesystemet Visma.
I arbetsuppgifterna ingår att registrera nya anställningar, skriva anställningsbevis och arbetsgivarintyg, arkivering av personalakter. I dina arbetsuppgifter ingår viss pensionshandläggning och handläggning av försäkringar.

Arbetet som löneadministratör innebär också att ge stöd till chefer och medarbetare inom områdena avtalstolkning och andra förekommande lönefrågor. Du kommer att ha många kontakter både internt och externt. Ett viktigt inslag är att informera om regler och rutiner både skriftligt och muntligt.


Arbetsuppgifter personalansvarig:

Du kommer att arbeta med administration kring personalärenden, anställning och rekrytering, introduktion av nyanställda, arbetsmiljöarbete, sjukfrånvaro. I arbete ingår även semestrar, ledigheter, utlägg, reseräkningar.
I rollen som personalansvarig kommer du att leda ett team på ca 80 personer.


Arbetsuppgifter miljöansvarig

I din roll som kvalitets- och miljöansvarig leder du arbetet med att vidareutveckla och effektivisera vårt arbetssätt och våra processer för kvalitet och miljö. Du ansvarar tillsammans med ledningen för att skapa och upprätthålla en kultur som genomsyrar hela organisationen där varje medarbetare värnar om kvalitet och miljö. I ditt ansvar ingår även att kontinuerligt uppdatera och förbättra våra ledningssystem så att de möter våra kunders behov och överensstämmer med ISO 14001. Det övergripande ansvaret för att driva kvalitetsarbetet innebär att du säkerställer att kvalitetsproblem identifieras och åtgärdas på ett effektivt sätt. Du kommer även att ansvara för att effektivisera reklamationshanteringen samt tillsammans med inköp utreda avvikelser och driva kvalitetsutveckling mot våra leverantörer avseende inköpt material Det övergripande miljöansvaret innebär att du säkerställer att vår verksamhet uppfyller kraven enligt ISO 14001. Dessutom kommer du att ha direktkontakt med kunder vid upprättande av olika miljödeklarationer och du kommer även att svara på miljörelaterade frågor som rör våra produkter. Du rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Vidareutveckla och effektivisera arbetssätt och processer inom ansvarsområdet kopplat till ständiga förbättringar
• Avvikelse- och reklamationshantering
• Underhålla och utveckla nuvarande ledningssystem
• Interna, externa revisioner samt myndighetskontakter
• Upprätta, revidera, granska och godkänna rutiner, instruktioner och specifikationer
• Bevaka lagkrav, regler, direktiv och standarder samt upprätta miljödeklarationer
• Utbildningsinsatser inom ansvarsområdet


Kvalifikationer: Du har lägst gymnasieutbildning med administrativ eller ekonomisk inriktning samt erfarenhet från löne- och personaladministrativt arbete. Som person är det viktigt att du tycker om att arbeta med service åt andra, att du är noggrann och du känner dig stimulerad av att ta ett stort ansvar. Du skall också känna dig bekväm med att arbeta så väl självständigt som i grupp och med en omvärld som kräver att du är flexibel. Du är van att arbeta i administrativa system och har vilja förmåga att ta till dig nya system och uppgifter.

Som person är du positiv, kommunikativ, tydlig och noggrann.
För att lyckas i rollen krävs att du är initiativrik, självgående och har blick för helhet och sammanhang. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Du ska kunna uttrycka dig väl både i tal och skrift. Datorvana är en självklarhet.

I ansökan vill vi att du beskriver dig själv, dina erfarenheter och din kompetens samt vad som gör just dig lämpad för detta arbete.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning på 75% i första hand. Provanställning kan komma att tillämpas.

Publiceringsdatum
2017-01-27

Ersättning
Fast lön, kollektivavtal finns

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-31

Företag
Ekonomistäd AB

Adress
Ekonomistäd AB
Industrigatan 10
55302 JÖNKÖPING

Jobbnummer
3286880

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ekonomistäd AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ekonomistäd AB: