Löne- och HR-administratör till TNT

Performiq AB / Ekonomiassistentjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Performiq AB i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige

Företagspresentation

Är du på jakt efter nya utmaningar inom lönehantering och HR-administration? Har du en relevant utbildning och några års arbetslivserfarenhet inom löneadministration? Då kan du vara rätt person för oss! TNT är ett världens största expresstransportföretag. Dagligen levererar TNT nära 1 miljon försändelser, alltifrån dokument och paket till palltransporter. TNT driver väg- och flygnätverk i Europa, Mellanöstern och Afrika, Asien och Stillahavsregionen samt Nord- och Sydamerika. Under 2013 omsatte TNT 6.7 miljarder Euro. Vårt huvudkontor ligger i Upplands Väsby och där ligger även vår Stockholmsdepå. Vi har också kontor och depåer i Helsingborg, Malmö, Göteborg och Örebro. Mer information finner du på www.tnt.se

Tjänstebeskrivning

TNT söker nu en löne- och HR-administratör. Tjänsten innefattar löneadministration från ax till limpa inom två kollektivavtal, arbetare & tjänstemän, för cirka 400 personer. Vi arbetar i Hogia Lön Plus, Hogia Admin, Hogia Personal samt i tidrapporteringssystemet Tidomat. På avdelningen är vi idag 2 personer och då en av dessa ska gå på mammaledighet söker vi nu hennes vikarie, med start omgående och fram till mars 2017.

I tjänsten ingår bland annat:
• Hantering av tidrapporter och schemaregistrering i Tidomat.
• Administrera reseräkningar och tjänstebilar.
• Statistik och rapporter internt till ekonomiavdelningen och externt till myndigheter.
• HR-administration i Hogia Personal (såsom anställningsavtal- och underlag, skapa profiler, arbetsgivarintyg, etc.).
• Manuell registrering av tidrapporter.
• Bistå med optimeringsarbete för att effektivisera nuvarande rutiner.

Krav på person

För att vara rätt person för denna tjänst ser vi att du uppfyller följande krav:
• Relevant utbildning inom löneadministration (gärna lönespecialistutbildningen på Iterum).
• Dokumenterad erfarenhet av självständigt arbete som löneadministratör av hela löneprocessen, under 3-4 år.
• Van användare av datasystem och excel.
• Det är meriterande med tidigare erfarenhet av att arbeta i Hogia.
• Det är meriterande med tidigare erfarenhet av att arbeta med lönehantering för arbetare.
• Det är meriterande med tidigare erfarenhet av tidredovisningssystem.

Dina personliga egenskaper bör vara följande:
• Ansvarstagande, självständig och noggrann.
• Lösningsfokuserad och att alltid sträva efter effektiva processer och tillvägagångsätt.
• Teamplayer och att alltid fokusera på att uppgiften ska lösas på bästa sätt, snarare än att själv vilja ha rätt.
• Kommunikativ i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Vi ser det även som meriterande om du genom idrott/föreningsliv har fått med dig egenskaper som höjer såväl prestation som resultat. Ange gärna vilka idrotts-/föreningserfarenheter du har och på vilket sätt det har format dig som person, och hur du tror att detta påverkar dig i denna roll. Den personliga lämpligheten är avgörande vid tillsättningen av denna tjänst.

Start: Omgående, enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid 37,5h/veckan, vikariat till och med mars 2017.
Arbetstid: Kontorstider med möjligheter till flextid.
Plats: Upplands Väsby.

I denna rekrytering samarbetar vi med PerformIQ- bemanning och rekrytering av personal med egenskaper från idrotten. Eventuella frågor besvaras av Rekryteringskonsult Åsa Almgren på 073-353 75 14. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare genom denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga dina egna dokument. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan!

Sökord: lön, lönehantering, lönekonsult, löneadministratör, HR-assistent, HR-administratör, HR, personal, förmåner, hogia, excel.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Publiceringsdatum
2015-10-21

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-30
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1558
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Åsa Almgren 073-3537514

Företag
PerformIQ AB

Adress
PerformIQ AB
Sveavägen 159
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 159 , Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2490601

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Performiq AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Performiq AB: