Löne- och HR-administratör till myndighet

Perido Skills AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med löner och personaladministration och är nu på jakt efter en ny och spännande utmaning? Skulle du vilja arbeta i en omväxlande roll på en myndighet i centrala Stockholm? Då är det här tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2016-03-07

Beskrivning
Perido söker en löne- och HR-administratör till vår kund. Kunden är en spännande statlig myndighet som bedriver ett utredande och mycket samhällsviktigt arbete. Deras uppdrag, handlar om att ta fram fakta och sprida kunskap inom sitt område, de tar fram statistik, bedriver forskning och utvärderar aktuella reformer. Kontoret är beläget i centrala Stockholm.

Den här rollen innefattar att du arbetar 50% som löneadministratör och 50% som HR-administratör. Du kommer månadsvis att göra ca 130 löner i systemet Palasso och tar även hand om personaladministrationen på myndigheten. Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att arbeta med dessa arbetsuppgifter och som är en noggrann och strukturerad person. Vi tror att du som är mycket engagerad i ditt arbete och samtidigt har en god förmåga att samarbeta med andra passar utmärkt i denna roll. Din starka servicekänsla och din goda förmåga att prioritera mellan arbetsuppgifter är också värdefulla egenskaper som kommer att få dig att trivas och nå framgång i ditt arbete här. Låter det här som ett uppdrag för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Kravprofil för detta jobb
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller HR
• Minst några års erfarenhet av löneadministration
• Erfarenhet av personaladministration
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Meriterande

• Erfarenhet av arbete i Palasso

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, tillträde i mitten av april. Uppdragstiden är 6 månader, med möjlighet till förlängning

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 13211TL i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
13211TL

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se

Övriga frågor: fraga@perido.se

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 13211
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
2708926

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: