Löne- Och Hr-Administratör Till Isab
Andara / Ekonomiassistentjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Andara i Södertälje,
Botkyrka,
Huddinge,
Järfälla,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Till ISAB i Södertälje söker vi en rutinerad och hjälpsam löne- och HR-administratör som självständigt kan hantera hela företagets löner "från ax till limpa". Du kommer även att vara behjälplig med diverse HR-relaterade frågor. Du behöver vara tillgänglig för tillträde under sommaren. Södertälje Industriservice AB, ISAB, utför förebyggande och avhjälpande underhåll samt reparationer till större verkstadsindustrier. ISAB är beläget i Södertälje sedan 1961 och har hela Mellansverige som arbetsområde. ISAB växer just nu mycket framgångsrikt och expanderar verksamheten. ISAB arbetar därför med att utveckla sin organisation och du kommer att få vara med på en spännande utvecklingsresa.
Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta i en bred och varierad roll med ansvar för både lön och personaladministration. Du ansvarar för att sköta löneprocessen för omkring 40 löner. Lönebearbetning och beräkning sker i Hogia Lön. I rollen ska du även fungera som stöd till arbetsledare och medarbetare på företaget. Du ska hjälpa och vägleda i alla löne- och personalrelaterade frågor, högt som lågt. I organisationen kommer du att vara ensam om ansvaret vilket innebär att du innehar en viktig funktion för alla fråga som rör lön och HR och måste tycka om att arbeta självständigt. I rollen ingår även att du är backup och arbetar nära orderadministrationen. Vid arbetstoppar är du behjälplig med administrativa uppgifter i affärssystemet Pyramid. Kvalifikationer Du bör ha några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och en bred förståelse för HR- och löneprocessen.Du har erfarenhet av och behärskar självständigt hela löneprocessen från ax till limpa. Det är meriterande att ha arbetet i lönesystemet Hogia Lön och affärssystemet Pyramid. Du är van att arbeta med all administration som förekommer runt lönehantering såsom ersättningar, arvoden, semester och intyg. Det är en stor fördel om du är van att tolka olika kollektivavtal och att arbeta med pensions- och försäkringsfrågor. - Goda kunskaper i Office-paketet - Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
Personliga egenskaperVi söker dig som är noggrann och ansvarstagande. Det är viktigt att vara serviceinriktad och pedagogisk och på ett enkelt sätt kunna förklara och besvara frågor inom löne- och personalområdet. Vi söker dig som är social, öppen och positiv. Du behöver gilla utveckling och tycka om att arbeta med förändringar och förbättringar. Du ska vidare vara flexibel och prestigelös. Sist men inte minst så har du skinn på näsan. Mer om tjänsten
• Tillsättning: omgående, senast under vecka 28 - Omfattning: heltid - Placering: Södertälje, nära pendeltåg och bussar - Uppdraget är ett "hyrköpsuppdrag" och du kommer att bli anställd hos oss på Andara de första 6 månaderna och därefter övergår anställningen till kund om båda parter så önskar
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på
linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande. För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank. Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2019-06-27ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-08-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Gadd
linda.gadd@andara.se 072-019 92 09
FöretagAndara
AdressAndara
Hansavägen
15138 Södertälje
KontorsadressHansavägen, Södertälje
Jobbnummer 4836138
Observera att sista ansökningsdag har passerat.