Löne- och ekonomikoordinator till Becton Dickinsson
Placera Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Företaget
Becton Dickinson (BD) är ett globalt medicintekniskt företag som arbetar med att förbättra medicinsk upptäckt, diagnostik och leverans av vård genom advancing the world of health. BD är ett ledande företag som arbetar för att öka säkerheten för patient och vårdpersonal samt utveckla teknik som möjliggör medicinsk forskning och kliniska laboratorier. Företaget erbjuder innovativa lösningar som hjälper till att främja medicinsk forskning och förbättra diagnos av infektionssjukdomar och cancer, förbättra medicinering, främja infektionsbekämpning, utrusta kirurgiska och interventionella procedurer samt stödja hanteringen av diabetes. Becton Dickinson har fler än 50 000 anställda i fler än 50 länder. Deras nordiska huvudkontor ligger i Marievik i Stockholm där det i dag arbetar lite över 100 personer. Där sitter de i nya och fräscha lokaler med utsikt över vattnet. De söker nu en löne-och ekonomikoordinator med start omgående.
Tjänsten
Som löne- och ekonomikoordinator kommer du ha ett tätt samarbete med både hr-och ekonomiansvarig. Deras lönehantering är outsourcad till Polen och ditt ansvarsområde kommer bli att styra och stötta upp processerna tillsammans med deras shared service center. Arbetsuppgifter som ingår i rollen är bland annat:
* Arbeta med alla de Nordiska länderna och säkerställa alla löneprocesser
* Hantera försäkringar, pensioner samt tjänstebilar
* Arbeta med vissa HR-administrativa uppgifter
* Vara behjälplig med olika övriga administrativa uppgifter
* Göra kontroller, avstämningar och uppföljningar gällande lönerelaterade kostnader/konton
* Stödja och supporta SSC i Polen med frågor gällande leverantörs- och kundreskontra och kontering av vissa fakturor i alla Nordiska länder
* Vara behjälplig i BD 's inköpshantering, ge stöd och support gällande frågor kring kontering av inköpsordrar vid behov
* Lokalt stöd/support vid frågor kring vårt reseräkningssystem, Concur
Publiceringsdatum2018-01-26KvalifikationerFör att passa in i denna roll ser vi att du stämmer in på följande kvalifikationer
* Du har erfarenhet av en liknande roll
* Du har tidigare erfarenhet av löne- och ekonomiadministration
* Du har goda kunskaper i Excel
* Du har god systemförståelse
* Du talar och skriver engelska flytande
* Meriterande om du tidigare arbetat med kund- och leverantörsreskontra
* Meriterande om du tidigare arbetat mot nordiska länder
Personligt
För denna roll lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är viktigt att du är självgående och att du snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Som person är du ödmjuk, har en god kommunikationsförmåga samt har en bra känsla för lagarbete. Du trivs med att jobba i en föränderlig miljö och är van att arbeta mot deadlines. För att klara av dina arbetsuppgifter ser vi även att du är strukturerad och noggrann i ditt arbete.
Intresse för tjänsten?
Är du intresserad av tjänsten? Sök den redan i dag då urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan!
Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.
Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid. Start omgående Denna tjänst är en Hyr-köpsrekrytering, där du initialt kommer att anställas som konsult via Placera Personal med ambitionen att, efter 6 mån, gå över i en fast anställning hos vår kund.
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLovisa Torbacke 08-586 22720
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
KontorsadressKista Science Tower
Jobbnummer 3926472
Observera att sista ansökningsdag har passerat.