Löne- och ekonomiassistent
Fortnox AB / Administratörsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Fortnox AB i Växjö,
Linköping,
Malmö,
Stockholm eller i
hela Sverige Sveriges småföretagare och redovisningsbyråer genomgår en stor digital förändringsresa. Fortnox drivs av en ständig energi av att utmana gamla ineffektiva arbetssätt hos företagen och ersätta dem med automatiserade tjänster och erbjudanden inom redovisning, men också inom nya affärsområden som t.ex. finansiella tjänster och försäkringsförmedling. Vi är idag en stark kraft och röst för över 300 000 framsynta företag som valt att digitalisera och effektivisera tillsammans med oss i vår samarbetsplattform.
För att lyckas ta nästa steg, behöver vi stärka upp med dina kunskaper och vilja till ständig förbättring.
Publiceringsdatum2020-06-16Om tjänstenVi söker en löne- och ekonomiassistent som tillsammans med vår HR-chef, Ekonomichef och övriga medarbetare på de avdelningarna sköter löner och ekonomi för Fortnox och dess bolag.
Rollen är bred och sträcker sig från lönehantering och bokföring till att vara ett stöd till medarbetare, chefer och ledning i frågor kring detta.
Rollen innebär:
• Hantering av och utveckling av löneprocesser, löneberäkning, kontroller av löner och utbetalningar
• Hantering av reseräkningar, avstämningar och statistik
• Hantering av förmåner
• Hantering av företagets pensioner och försäkringar
• Utbilda och informera i frågor angående lönehantering
• Omvärldsbevakning inom ditt verksamhetsområde
• Proaktivt agera kring de KPI:er som är kopplade till HR-analys
• Fil- och reskontrahantering
• Löpande bokföring
• Avstämningar
• Fakturering
• Annat löpande ekonomiarbete
Om dig
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av löne- och ekonomiarbete och som arbetar självständigt inom området. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller lön, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi tror att du har tidigare arbetat i en organisation med högt tempo. Du drivs av att effektivisera och hitta förbättringar inom ditt område. Vi ser även att du har stort intresse för system och IT-lösningar samt drivs av att utveckla och driva dessa framåt.
Som person är du lugn och stabil, du tycker om och är bra på att ge service. För att bli framgångsrik i denna roll ser du möjligheter att förenkla och effektivisera ditt arbete. Du gillar att utveckla snarare än att förvalta men som även är noggrann och hands on. Självklart med hög integritet och förmåga att samarbeta med din omgivning.
Du har en erfarenhet av löne- och ekonomiadministrativa system och även system och tjänster som hanterar tid, kvitton, utlägg och eventuellt andra HR-administrativa system. Du har ett intresse för hur dessa hänger ihop och hur flödena bör se ut för att kunna stötta organisationen. Har du erfarenhet av Fortnox så är det ett plus.
Om Fortnox
Vi är ett snabbväxande tillväxtbolag, noterat på NGM Nordic SME. Det som präglar vår vardag är en positiv framtidstro, stark gemenskap, en skön entreprenörsanda och korta beslutsvägar. Perfekt för dig som har ett driv och hela tiden ser förbättringspotentialer - och vill genomföra dem. Vår strävan att vara Småföretagarens bästa vän är en ständig ledstjärna, liksom våra värderingar som handlar om enkelhet, innovation och pålitlighet.
Det är så vi är mot varandra. Och vår omvärld.
Bra att veta
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse
Arbetstid: Heltid
Arbetsort: Växjö
Sista ansökningsdatum: Urval och intervjuer sker löpande.
För frågor om tjänsten, kontakta Sara Nylén, HR-chef
sara.nylen@fortnox.seeller Karin Korpe, Ekonomichef
karin.korpe@fortnox.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFortnox AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Fortnox AB (org.nr 556469-6291)
Jobbnummer 5266371
Observera att sista ansökningsdag har passerat.