Lön- och personaladministrativt ansvarig

Unicare Sverige AB / Administratörsjobb / Lidköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lidköping, Götene, Skara, Vara, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Unicare Sverige AB i Lidköping, Mariestad, Jönköping, Årjäng, Arvika eller i hela Sverige

Unicare driver vårdcentraler som innehåller allmänspecialistmottagning, distriktssköterskemottagning, diabetes- och astma-/kolmottagning, mottagning för psykisk ohälsa, barnavårdscentral, mödravårdscentral och rehabilitering på 11 vårdenheter. samt företagshälsovård i Jönköping. Vårdenheterna ligger i södra och mellersta Sverige. Verksamheten omfattar idag ca 105.000 listade patienter och runt 440 medarbetare. Företaget värnar om kvalitet, kontinuitet, gott bemötande samt god tillgänglighet. Ständig verksamhetsutveckling är en självklarhet likväl som att verksamheten uppfyller respektive landstings primärvårdsuppdrag.

Unicare ägs av Lideta Hälsovård som är ett svenskt vårdbolag verksamt inom primärvård, kvinno- och barnhälsovård, psykisk hälsa och företagshälsovård. Nordstjernan är huvudägare med den uttalade ambitionen att bygga en högkvalitativ aktör inom svensk hälso- och sjukvård.




Publiceringsdatum
2021-12-08

Beskrivning
Vi söker nu en ny driven kollega till vårt team på huvudkontoret i Lidköping!

Du kommer ha ett samordningsansvar för våra lön och personaladministrativa processer.

Basen i tjänsten är operativt lönearbete, men med ett tydligt uppdrag att utveckla, strukturera och förbättra våra löneadministrativa processer. I uppdraget ligger att vara systemansvarig för vårt lön- och tidsredovisningssystem och arbeta med vård och optimering av dessa. Du kommer att arbeta nära dina två kollegor som båda arbetar 50% med lön utöver redovisningsarbete. Utvecklingsfrågorna kommer du att driva i nära samarbete med CFO och HR-chef. Totalt är vi åtta medarbetare i vårt team på Huvudkontoret.

Dina arbetsuppgifter
I din roll som lönesamordnare kommer du att ansvara för hela löneprocessen i vårt personalhanteringssystem Quinyx och lönesystemet HogiaPlusLön. Du ansvarar för den löpande löneadministrationen och att rätt lön betalas ut i rätt tid.

I dina uppgifter ingår frånvarorapportering, reseräkningar, filöverföringar, efterrapportering till ekonomiavdelningen, rapportering av löner för pensioner, statistik och semesterberäkningar. Du har koll på gällande kollektivavtal, lagar och skatteregler och företagets personalförmåner. Vidare kommer du att supportera verksamheten gällande lönefrågor och systemfrågor. I tjänsten ingår också support och personaladministration till chefer, så som att ta fram anställningsavtal, intyg uppdatera rutiner samt övrigt förekommande personaladministrativt arbete.

Du kommer att stötta och löpande utbilda våra verksamhetschefer i personaladministrativa rutiner. I uppdraget ingår att planera och själv genomföra utbildningar för personalansvariga chefer inom lön- och personaladministrativa processer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av likande arbetsuppgifter inom lön. Vi ser att du har goda kunskaper i MS Office samt har ett systemintresse i allmänhet. Har du erfarenhet av arbete i Quinyx, HogiaPlusLön och HogiaPersonal samt pensioner är det meriterande.

Du är utvecklingsorienterad, engagerad och serviceinriktad till din läggning. Du är noggrann och analytisk samt har förmåga att tolka kollektivavtal och skattelagstiftning. Vi förväntar oss att du är utvecklingsorienterad och intresserad av att arbeta med systemfrågor.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder ett intressant och flexibelt jobb med många kontaktytor i organisationen. Du kommer jobba på ett litet huvudkontor med fina lokaler och positiv stämning.

Tjänsten är heltid med placering i Lidköping.

Intervjuer sker fortlöpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Omgående enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Unicare Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/40".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Unicare Sverige AB (org.nr 559091-1367)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Unicare i Sverige AB

Kontakt
Andreas Edhammer
0736253718

Jobbnummer
6162805

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Unicare Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Unicare Sverige AB: