Lön- och HR-konsult
Hogia Public Systems AB / Administratörsjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stenungsund,
Orust,
Lilla Edet,
Tjörn,
Kungälv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hogia Public Systems AB i Stenungsund Hogia Public Systems AB erbjuder systemlösningar inom ekonomi- löne- och personalhantering inom vård och omsorg, skola och offentlig verksamhet.
I verksamheten är vi 13 personer i olika funktioner men som alla jobbar som ett team där vi hjälper varandra för att nå våra mål. Vi har idag runt 650 kunder men växer kontinuerligt och därför behöver vi nu förstärka vår organisation med en lön- och HR-konsult.
Publiceringsdatum2016-05-12Om tjänstenTill en början kommer du att dela din tid mellan att sitta i vår branschsupport och att arbeta med konsultationer ute hos kund eller via webb. Över tid kommer rollen att gå mot en renodlad konsultroll.
Arbetsuppgifterna i vår branschsupport innebär att besvara kvalificerade frågor från våra kunder via mail och telefon. Frågorna som du kan få kan röra fel i rapporter, att kunden behöver rätta upp felaktigheter bakåt i tiden eller att kunden inte får över uppgifter om en anställd från ett system till ett annat. För att hjälpa kunden kan det ibland räcka med att guida dem över telefon men du kan lika gärna behöva koppla upp dig via Team Viewer eller ta in kundens material för att själv kunna felsöka.
I rollen som konsult hjälper du kunder med att sätta upp deras system, utbildar deras anställda eller hjälper till med tyngre utredningar som kommit in via supporten. Det kan även handla om punktinsatser i samband med semester/årsskifte eller att vara med våra säljare som pre-salestöd. Du kommer att varva arbete från kontoret med besök hos våra kund på plats. När du är varm i konsultrollen kommer det att innebära resor ca 2 - 3 dagar per vecka.
Det är ett utvecklande och varierat arbete som ställer krav på flexibilitet och problemlösningsförmåga. Men i gengäld utmanas du och lär dig nya saker varje dag. Vi arbetar kontinuerligt med kompetensutveckling inom våra produkter och gällande regelverk för att på bästa sätt kunna hjälpa kunderna i vår bransch. För rätt person finns det stora möjligheter att på sikt driva och utveckla en egen resultatenhet.
Är du vår nya kollega?
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom lön och HR i botten och har arbetat några år med löner. För att komma in i verksamheten på ett bra sätt är det en stor fördel om du har erfarenhet inom avtalsområdena för vård och omsorg, skola eller offentlig verksamhet och att du har en mycket god teknisk förståelse.
Som person tror vi att du är en lagspelare som har lätt för att kommunicera med många olika människor på ett förtroendeingivande sätt, att du har lätt för att lära ut, att du håller ditt ord och att du inte ger dig förrän du har hittat en lösning på ett problem. Du har en egen drivkraft att lära dig nytt och att utvecklas i din roll men tar också tag i det som du ser behöver göras.
Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Kika gärna på filmen: Hogia rekryterar - Vi fokuserar på utveckling
P.S. Vi tycker om att ha roligt på jobbet och många av oss hämtar energi och inspiration från sociala aktiviteter. Bland annat har vi en egen löparklubb, Hogia Running Club, en egen kör, "In Voice", och en egen konstförening, HogiaArt, som anordnar utställningar och konstlotterier.
Varmt välkommen in med din ansökan!
Om Hogia-gruppen
Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration.
Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor.
I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.
Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 600 medarbetare.
Mer information om Hogia finns på
www.hogia.se .
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-12
Ange följande referens när du ansöker: 2016/37
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCecilia Pernhage, rekryterare 0709-238853
FöretagHogia Public Systems AB
AdressHogia Public Systems AB
Hakenäs 101
44447 Stenungsund
KontorsadressHakenäs 101
Jobbnummer 2840370
Observera att sista ansökningsdag har passerat.