Lön- och HR administratör till konsultuppdrag i Ängelholm

Wise Professionals AB / Ekonomiassistentjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Bräcke, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Höganäs, Helsingborg eller i hela Sverige

Wise Professionals söker nu för kunds räkning en lön- och HR administratör i Ängelholm. Detta är ett konsultuppdrag på heltid under sex månader och för rätt person finns det goda möjligheter till fast anställning hos vår kund.

Din roll
Som löneadministratör består dina arbetsuppgifter av att ansvara för lönearbetet för ca 300 kollektivanställda. Vår kund jobbar i Agda PS, ett HR-system som hanterar lön, tid, resor och personal. I dina uppgifter ingår löpande lönehantering såsom registrering, avstämning, utbetalning, korrigering av tid etc. Du administrerar även frågor kring t ex friskvård, försäkringar samt säkerställer underlag enligt lagar och kollektivavtal. Vidare ska du vara ett stöd och bollblank till såväl anställda och chefer i relaterade frågor. Tjänsten innehåller dessutom andra personaladministrativa arbetsuppgifter såsom att ta fram statistik, skriva arbetsgivarintyg samt sköta kontakter med olika myndigheter.
I din andra roll som administratör för HR kommer du vara behjälplig i flertalet HR- processer. Du driver arbetet med att stötta HR-gruppen i uppgifter kring utbildning, rekrytering, rehabilitering och övrigt förekommande. Du bistår i att ta fram rapporter, arbeta med statistik. Support och stöd till driften och övrig verksamhet är också en viktig del av ditt arbete.
Vi söker dig som
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt är utbildad personalvetare eller motsvarande. Du bör ha intresse för ett brett arbetsfält inom personalområdet för att trivas med tjänsten. Meriterande är kunskaper inom AGDA lön.
Eftersom koncernspråket är engelska är även goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift, ett krav.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi förutsätter att du har god förmåga att kommunicera och förmedla information om personalfrågor i organisationen. Som person har du ett tydligt driv och kan agera självständigt. Självfallet har du ett serviceinriktat arbetssätt. Du jobbar i team varför din förmåga till samarbete är av vikt. Du tar egna initiativ och säkerställer att avsluta dina arbetsuppgifter. Med de delade uppgifter som finns i tjänsten förutsätts en god förmåga att kunna såväl växla mellan arbetsuppgifter som att kunna prioritera bland dem. Arbetet ställer krav på förmåga att självständigt planera och lägga upp arbetet.
Wise Professionals erbjuder
Ett spännande uppdrag hos en välkänd uppdragsgivare med starkt varumärke. Wise Professionals erbjuder marknadsmässiga löner och generösa villkor så som friskvårdsbidrag för alla våra konsulter.
Mer om tjänsten
Har du frågor är du välkommen att ringa konsultchef Sofia Boström, 040- 642 40 22. Då tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt jobbar vi jobbar med ett löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Varmt välkommen med din ansökan!
Wise Professionals är ett helägt dotterbolag inom Wise Group. Vår ambition är att med personlig service och hög kvalitet erbjuda företag och organisationer kompletta tjänster inom rekrytering och bemanning av kvalificerad personal. Vi arbetar inom de flesta branscher och tillhandahåller kompetent stöd oavsett man söker en chef, säljare eller specialist.

Publiceringsdatum
2013-01-09

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Wise Professionals AB

Adress
Wise Professionals AB
Box 22109
10422 Stockholm

Jobbnummer
1433159

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals AB: