Lön- och ekonomiassistent på deltid till Rosenberger

Avanzera AB / Administratörsjobb / Vallentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Vallentuna, Täby, Upplands Väsby, Sollentuna, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Vallentuna, Täby, Upplands Väsby, Sollentuna, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Vi hjälper vår kund Rosenberger Sverige AB med att hitta deras nästa lön/ekonomiassistent, omfattning 80%. Har du ett par års erfarenhet inom lön och som ekonomiassistent kan du vara rätt för detta uppdrag.

Rosenberger Sverige AB startade 1998 och är verksamt inom mobil telekommunikation, fordonsindustri, medicinteknik och försvar. Bolaget är en del av den tyska familjeägda koncernen Rosenberger med över 14 800 anställda runt om i världen varav ca 23st är anställda i Sverige. Rosenbergerkoncernen är världsledande tillverkare av kontaktdon och kablage för signal-, data- och kraftöverföring. Rosenberger Sverige AB har en lång gedigen erfarenhet av högfrekvensteknologi med egen produktion och lager i Vallentuna.

Uppdraget är en rekrytering med start i augusti 2022.

Publiceringsdatum
2022-05-18

Dina arbetsuppgifter
I rollen som löneadministratör samt ekonomiassistent kommer du att hantera och sköta det löpande lönearbetet och ekonomiadministrationen. Du kommer arbeta från ax till limpa med löner och hanteras i kundens system Hogia. Du kommer arbeta tillsammans och rapportera till ekonomichefen.

Dina arbetsuppgifter
• Månatliga löneberedning, lönekörningar
• Löneutbetalningar, lönejusteringar, sociala avgifter, årsrapportering och pensioner.
• Bokföring av löner, semesterlöneskuld, avstämningar.
• Avstämningar av bankkonto, släppa på periodiseringar. Bokföra valutajusteringar samt utläggsredovisning.
• Registrering av fakturor, bokning omkostnadsfakturor, inventarier, periodiseringar.

Bakgrund
Vi söker dig som har god erfarenhet av löneadministration samt hanterat ekonomiuppgifter sedan tidigare. Du ska vara nyfiken, noggrann, självständig och lösningsorienterad samt kunna arbeta strukturerat. Vi ser att du har en framåt personlighet och inte räds av att fråga om du behöver svar. Du är van att arbeta kundorienterat och är behjälplig och konsultativ gentemot chefer och anställda vid löne-ekonomi relaterade frågeställningar.

Kravprofil för detta jobb
• Eftergymnasial utbildning inom lön/lönehantering eller motsvarande relevant utbildning.
• Minst två års arbetslivserfarenhet inom löneadministration.
• Mycket goda kunskaper/hantering av lönesystem.
• Mycket goda kunskaper i MS Office.
• Svenska och engelska, tal och skrift.

Meriterande
• Kunskaper i ekonomisystemet Hogia.
• Tidigare erfarenhet av kollektivavtalet Metall, Ledarna, Unionen.

Om företaget
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag inom rekrytering och bemanning. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Varaktighet, arbetstid
Deltid - Enligt överenskommelse Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Avanzera AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1519".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Avanzera AB (org.nr 556520-1182), http://www.avanzera.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Cecilia Wiborg
cecilia.wiborg@avanzera.se
08-545 28 303

Jobbnummer
6659217

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: