Lön och HR-administratör till Tellusbarn

Tellusbarn i Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tellusbarn i Sverige AB i Stockholm, Sundbyberg, Järfälla, Sollentuna, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Tellusbarns vision är att bidra till att barn får en bra start i livet inför mötet med den stora världen. Vi har fokus på språk, skapande, och hälsa genom lekfullt lärande där upptäckandet står i centrum.


Publiceringsdatum
2019-02-01

Om tjänsten
Som Löne- och HR administratör kommer du arbeta med hela löneprocessen samt att assistera chefer vid behov av rekrytering/nyanställningar, avslut och övriga anställningsvillkor. Du kommer även att få administrera vårt tidrapporteringssystem.

Utöver det ta hand om HR rapporter och diverse rapportering till myndigheter och pensionsbolag. Vidare kommer du att var support för chefer och gällande generella frågor kring anställningsvillkor.

I din roll som Löne- och HR administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Företagets löneprocess
• Administrera och hantera rekrytering/nyanställningar/avslut samt övriga anställningsvillkor
• Hantera vår personal i tidrapporteringssystem
• HR statistik och diverse rapportering.

Om dig

Du som har dokumenterad erfarenhet av självständigt lönearbete och samt erfarenhet från olika personal, och lönesystem. Gillar att arbeta i en entreprenörsverksamhet och kreativ miljö med frihet under ansvar. Som person är du serviceinriktad, positiv och engagerad. Tycker om att arbeta strukturerat och noggrant, är flexibel, framåt och klarar av att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Viktigt för tjänsten är:

• Dokumenterad erfarenhet av självständigt lönearbete
• Erfarenhet av HR administration
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Tidigare erfarenhet från arbete med lön och personalsystem



Meriterande för tjänsten är:

• Tidigare arbete med Hogia Lön +, Hogia Personal och Timeplan
• Erfarenhet från Friskoleavtalet



Om företaget
Vi är ett växande familjedrivet friskoleföretag med stark entreprenörsanda, förutom grundverksamheten med förskolor finns ett systerbolag med Nannyverksamhet. Alla på kontoret arbetar över bolagsgränserna mot gemensamma mål. Vi sitter på Drottninggatan i centrala Stockholm med bra kommunikationer och trevliga lunchrestauranger runt hörnet.

Vi erbjuder kollektivavtal, friskvård och för att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryteringsansvarig.

Jessica Malmberg, Jessica.Malmberg@tellusbarn.se

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Tellusbarn i Sverige AB

Adress
Tellusbarn i Sverige AB
Drottninggatan 81
11160 Stockholm

Kontorsadress
Drottninggatan 81

Jobbnummer
4588917

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tellusbarn i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tellusbarn i Sverige AB: