Lön och HR-administratör

SOS Alarm Sverige / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SOS Alarm Sverige i Stockholm, Uppsala, Västerås, Norrköping, Örebro eller i hela Sverige

Löneavdelningen på SOS Alarm är en del av HR avdelningen och består av 3 personer. Nu söker vi en vikarie till Anna som ska vara föräldraledig till hösten. Vikariatet kommer att vara minst ett år med start första september. SOS Alarm har ca 1000 anställda varav ca 700 arbetar i dygnstjänst. Du sitter på Huvudkontoret som är centralt beläget på Rådmansgatan i Stockholm.

Som Lön- och HR administratör hos SOS Alarm kommer du att arbeta både med lönefrågor och med HR support:

• Hela löneprocessen för en del av SOS Alarm, från anställning till avslut
• Löne- och reseräkningsadministration, avtalsskrivning, kontakt och support till medarbetare och chefer.
• Tolkning av lagar och kollektiv avtal
• Ta fram statistik och underlag till HR och övriga organisationen i verktyget Qlikview, och även till externa myndigheter.
• Svara på supportfrågor kring övriga HR-relaterade frågor som uppsägning, tjänstledighet, intyg mm

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom lön och HR och har arbetat några år med lön- och HR administration. Erfarenhet av att arbeta med lön- eller HR frågor i en dygnsgående verksamhet är meriterande. Du som söker ska vara mycket kunnig i Office paketet och ha god förståelse för lönesystem (erfarenhet av HRM är meriterande men inget krav). Tjänsten ställer krav på hög servicekänsla, kvalitetsmedvetenhet och noggrannhet samt god samarbetsförmåga.

Har du frågor är du välkommen att ringa Helene Malmborg, Chef Lön och Förmåner 08-407 30 53. Välkommen med din ansökan senast 12 juni.

SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.
När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler - som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige.

Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige.

Varaktighet, arbetstid
Vikariat 1 september 2016 och ett år framåt. Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-05-25

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOS Alarm Sverige

Adress
SOS Alarm Sverige
Rådmansgatan 40
11357 11357

Kontorsadress
Rådmansgatan 40

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2866824

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SOS Alarm Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SOS Alarm Sverige: