Lön & HR-ansvarig till Sehed Tresson

Wise Professionals AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

SEHED Tresson har mer än 50 års erfarenhet när det gäller att renovera, förnya och reparera fastigheter utvändigt och vi ingår i byggkoncernen SEHED Byggmästargruppen. Vi löser de flesta önskemål inom våra specialistområden. Våra medarbetare har gedigen yrkeskompetens och att vi ställer extra höga krav på våra leverantörer och underentreprenörer. Lika höga krav ställer vi på det material och de produkter vi använder, de ska vara av hög kvalitet och ha lång hållbarhet. Det finns flera anledningar till att det är intressant, roligt och utmanande att arbeta hos. Det främsta är att vi alla på SEHED Tresson är ett gäng öppna och prestigelösa medarbetare vi erbjuder ett utvecklande och stimulerande arbete i ett företag som varje dag arbetar utifrån sina värderingar. Här finns ett unikt medarbetarengagemang, en smittande entusiasm och ett starkt fokus på medarbetarens behov.

Om rollen

I din roll som Lön & HR-ansvarig får du en dynamisk vardag med varierande arbetsuppgifter och med stor möjlighet att påverka ditt arbetssätt. I din roll initierar du, driver och håller ihop olika aktiviteter med allt administration gällande personal, hantera löner, internkommunikation till drift av kontoret. Här blir du en go-to-person med ett brett kontaktnät både internt och externt och kommer agera spindeln i nätet. Du samverkar nära både ledningsgrupp, ekonomi, systerbolag till personal ute på våra byggen. Det är en bred och stimulerande roll med varierande och roliga arbetsdagar. Den här rollen är för dig som vill ha ett ansvarsfyllt jobb på en arbetsplats som präglas av högt engagemang, teamkänsla och en familjär stämning. Här får du på riktigt påverka och komma med tankar och idéer. Du rapporterar till ekonomichef och sitter i trevliga lokaler på Arenavägen 45 i Stockholm tillsammans med både kollegor och en och annan kontorshund.

Exempel på arbetsuppgifter:

Hantera ca 130 löner fördelat på 4 bolag, övervägande yrkesarbetare. Ca 90 yrkesarbetare varav 80 har ackordslön
Löneberedning, utbetalning av löner och resor, utbetalning av manuella underlag tex utlägg samt traktamenten.
Anmälan pensioner och arbetsgivardeklarationer
Kontakt med myndigheter gällande pension, skatter, statistik mm
Årsskifteshantering; kontrolluppgifter mm
Administrera årlig lönerevision
Förmånshantering; tjänstebilar, drivmedel, parkering, friskvård mm
Attestera fakturor på gällande ansvarsområde
Administration av bolagens fordonsflottor
Administration av nyanställningar, preboarding, onboarding samt administration vid avslut i samråd med ansvariga chefer
Medarbetarundersökning och sammanställning 1 ggr/år
Hålla personalhandbok samt nyheter uppdaterat i systemet Hailey
Planera/boka samt protokollföra gemensamma personalaktiviteter tillsammans med ledningsgruppen samt sammankalla till möten och gemensamma träffar
Organisera avtackning och uppvaktning
Administrera och kalla vid företagshälsovård och delta i rehabutredningar
Behjälplig vid hantering och anmälan av arbetsskador till Arbetsmiljöverket och Försäkringskassan
Kontor; hantera post, entré, konferensrum och gemensamhetsutrymmen, drift av kontorsmaskiner, felanmälan, beställa trycksaker, kontorsmaterial och matvaror till kontoret i samarbete med övrig personal inom administration
Nyckelhantering, larm och passagesystem till kontor

Om dig

För att trivas i rollen är du en initiativtagande, lyhörd, kreativ, ansvarstagande och social teamplayer som trivs med att ta ansvar från start till mål i en variationsrik roll och har förmågan att skapa relationer genom hela organisationen. Du älskar att arbeta med högt och lågt och driva dina aktiviteter självständigt. Vi tror att du har en hög drivkraft och engagemang samt har en förmåga att få saker att hända. Tillsammans får vi saker gjorda, vi är schyssta och ärliga mot varandra och tar ansvar för helheten. Vi vill att alla medarbetare skall ha kul på jobbet, håller sig friska och trivs bra, då presterar vi alla tillsammans också mycket bättre på jobbet. Hos oss har du möjlighet att vidareutveckla din talang och erbjuds kontinuerligt utbildning, utöver ett stimulerande och roligt arbete.

Vi söker dig som har:

Gymnasieutbildning och minst 3 år i näringslivet med tjänst inom HR och service och administration
Har arbetat med lön från ax till limpa
Erfarenhet av kontakt med myndigheter exempelvis arbetsmiljöverket och Försäkringskassan
Erfarenhet av förmånshantering; tjänstebilar, drivmedel, parkering, friskvård mm.
Erfarenhet av pensionsförsäkringsadministration
Erfarenhet av kollektivavtalet inom byggnads
Kunskap om kollektivavtal för både arbetare och tjänstemän
Erfarenhet av ackordslöner
Erfarenhet av administration, presentation och rapportering
Det är även meriterande om du har erfarenhet av:
IT-kunnig i företagets system: Teamhub, Kontek, Hailey
Berört kollektivavtal, ur ett miljöarbetsperspektiv
Arbetslivserfarenhet från ett medelstort byggföretag
Erfarenhet av bokföring av löner/avstämning av lönerelaterade konton
Rapportera statistik, skatter, gruppförsäkring et.c

Mer om SEHED Tresson

Som medarbetare inom SEHED Tresson är det viktigt att vara lyhörd, utföra arbetsuppgifterna på ett engagerat sätt, vara kvalitetsmedveten i allt du gör och ta stort ansvar. Det är också vad våra kärnvärden säger. Vi vill att alla medarbetare skall ha kul på jobbet, håller sig friska och trivs bra, då presterar vi alla tillsammans också mycket bättre på jobbet. Vi är BKMA-certifierad, har system som skapar struktur samt ordning och reda. Vi är redan nu en arbetsplats med en stor mångfald och hos oss är alla välkomna då vi anser att olikheter berikar!

Intresserad? Välkommen med din ansökan!

För att säkerställa en objektiv och icke diskriminerade rekrytering kommer du att genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna rekryteringsprocess. Har du frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sabina Axelsson sabina.axelsson@wise.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas omgående. Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Wise Professionals AB (org.nr 556761-2865)

Arbetsplats
Wise Professionals

Jobbnummer
8506253

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals AB: