Lön & HR administratör på deltid till Kungsbacka
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Kungsbacka
2016-11-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lön & HR administratör på deltid till Kungsbacka" (publicerad 2016-11-30) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Kungsbacka,
Mölndal,
Göteborg,
Härryda,
Partille eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Kungsbacka,
Mölndal,
Göteborg,
Härryda,
Partille eller i
hela Sverige Är du en erfaren löneadministratör som vill arbeta 1-2 dagar i veckan på ett nordiskt bolag inom läkemedelsbranschen? Då har vi på Adecco i Kungsbacka den perfekta tjänsten för dig!
Publiceringsdatum2016-11-25Om tjänstenSom Lön & HR Administratör hos vår kund ansvarar du för hela processen ifrån anställning till avslut, inklusive förändringar däremellan. I ditt ansvar innefattas att se till så att rätt information laddas upp i systemet samt att rätt utbetalningar levereras till de anställda i företaget. Vidare är du första kontaktperson vid lönefrågor från personal samt vid frågor rörande pension. I ditt arbete kommer du att hantera HR frågor av alla slag från personal, uppdatera HR dokument och personalhandböcker vid behov. I din roll kommer du att använda engelska dagligen då du kommer att ha mycket kontakt med chefer och kollegor internationellt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Lön & HR Administration
• Ansvara för hela löneprocessen
• Arkivering
• Avstämningar av konton
• Support i HR frågor
Du kommer att bli anställd av Adecco och arbeta som konsult på vårt kundföretag. Uppdraget är med start omgående och beräknas pågå löpande framöver. Uppdraget är förlagt på flexibla tider, 1-2 dagar i veckan. Företaget är placerat i Kungsbacka.
Om dig
Du som tidigare har arbetat självständigt med löne- och HR- administration och som även är van att arbeta i Officepaketet (främst Excel) kommer snabbt att kunna göra en insats. Har du tidigare erfarenhet av tjänstepension är detta ett stort plus. Det är en förutsättning att du är flytande i Engelska, så väl i tal som skrift då tjänsten innefattar kontakt med chefer och kollegor i Tyskland och Polen.
Det här är en tjänst för dig som är detaljorienterad och har förmågan att organisera ditt arbete och vara mycket strukturerad och noggrann. Du är flexibel och klarar av att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt. Som person är du förtroendeingivande, relationsbyggande, social och serviceinriktad.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco student men arbetar på vårt kundföretag i Kungsbacka. Uppdraget är förlagt på 20-30 % och du har möjlighet till flexibla arbetstider.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Vi erbjuder extrajobb för dig som är studerande, pensionär eller av någon annan anledning vill arbeta extra. Du får ett ramavtal i Adecco Student AB. Du blir sedan anställd när behov uppkommer och du accepterar anställningserbjudandet. Timlönen är alltid minst enligt de avtal som gäller på arbetsmarknaden. Semesterersättning tillkommer och betalas ut i samband med lönen. Vid arbete under kvällar, helger och nätter tillkommer OB-tillägg enligt kollektivavtal.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lydén på tel. 031-764 35 23
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Deltid 20-30%, 1-2 dagar/vecka
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Lydén 031-7643523
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Södra Torggatan 18
43430 KUNGSBACKA
KontorsadressSödra Torggatan 18
Jobbnummer 3187817
Observera att sista ansökningsdag har passerat.