Lön/HR-administratör
Nobia / Ekonomiassistentjobb / Tidaholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Tidaholm,
Falköping,
Hjo,
Skövde,
Tibro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nobia i Tidaholm,
Älmhult,
Stockholm eller i
hela Sverige Nu söker vi en medarbetare till vår HR-avdelning i Tidaholm.
Som Lön/HR-administratör kommer du att stödja och administrera processer in om HR och lön.
Dina främsta arbetsuppgifter blir att:
• administrera löner och reseräkningar
• ta fram anställningsavtal
• vara delaktig i rekryteringsprocessen
• sammanställa statistik och göra redovisningar till myndigheter
• bistå i rehabiliteringsprocessen
• vara reseadministratör
• generella HR-frågor
• övrigt förekommande arbetsuppgifter på avdelningen
Du deltar också i vårt arbete med informations- och kunskapsspridning som en del av support till organisationen. Du har också ansvar för att aktivt delta i gruppens gemensamma arbete att effektivisera, utveckla och förbättra våra processer och rutiner.
Om dig
Som person är du servicedriven. Att representera en effektiv och värdeskapande support är en självklar del i din inställning. Du är intresserad av HR-frågor samt av förbättrings- och utvecklingsarbete. Du behöver ha god kommunikationsförmåga och det är viktigt för oss att du kan sätta dig in i våra processer snabbt. Du arbetar bra både självständigt och i grupp och du gör det med stort engagemang och arbetsglädje. Du är ansvarstagande med hög integritet.
Vi söker dig som har 2-3 års erfarenhet som administratör inom HR och lön och därmed har god förståelse kring kollektivavtal och lönekörning. Du har god erfarenhet av övrig administration inom HR. Du bör ha någon eftergymnasial utbildning inom området och det är meriterande om du jobbat med HR/Lön inom tillverkande industri och/eller försäljning tidigare. Eftersom koncernspråket är engelska så krävs en god kunskapsnivå både i tal och skrift.
Du kommer att arbeta i både Microsoft Office och i olika HR-relaterade IT-system, därför behöver du ha en hög generell IT-kunskap. Agda, R-Card och Workbuster är de system som du vanligen kommer att hantera.
Frågor kring tjänsten besvaras av HR Business Partner Elin Swärd 0502-17233 eller via
elin.sward@nobia.com Skicka din ansökan senast 30 april. Vi tillämpar löpande urval.
Varaktighet, arbetstid
1 -
Publiceringsdatum2017-04-06ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNobia
AdressNobia
Box 70376
10724 Stockholm
KontorsadressBox 70376
Jobbnummer 3422324
Observera att sista ansökningsdag har passerat.