Lön/HR Support inom Retail & Hospitality

Hogia Service AB / Administratörsjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia Service AB i Stenungsund, Stockholm eller i hela Sverige

Vill du ge bästa tänkbara support och ha ett arbete som innebär daglig kundkontakt? Tycker du om att hjälpa andra och lockas av flexibla arbetsuppgifter som ger dig dagliga utmaningar? Då kanske du är vår nya kollega!

Med en kraftig tillväxt och en utökad kundbas inom hotell-, restaurang-, handels- och besöksnäring står vi på Hogia Retail & Hospitality Systems inför spännande utmaningar och möjligheter där du har möjlighet att göra skillnad och påverka företagets framtid.

Därför söker vi nu en Supportmedarbetare inom HR/Lön med teknisk nyfikenhet och branscherfarenhet som kan förstärka vårt team med kunskaper och expertis.



Din nya roll
Supporten är verksamhetens hjärta och den dagliga kontakten med våra kunder. Det gör dig till nyckelperson, och du arbetar nära bolagets övriga funktioner. Som medarbetare i vårt supportteam är din huvudsakliga arbetsuppgift att vara problemlösare och besvara våra kunders frågor om Hogias lönesystem. Du arbetar med telefon och mejl som arbetsredskap. I rollen innebär det även att hjälpa till med visningar av våra produkter till kunder samt även utföra vissa konsultationer, allt i samråd med våra säljare och driftsättare.



Är du vår blivande kollega?
För att lyckas i den här rollen ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom lön/HR, eller arbetslivserfarenhet som bedöms som likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom Besöksnäringen eller om du idag arbetar inom Handelsbranschen då är du den perfekta kandidaten.

För att kunna ge våra kunder bästa tänkbara service har du lätt för att skapa förtroende, är pedagogisk samt uttrycker dig väl i svenska både i tal och skrift för kunder med olika kunskapsnivå. Du trivs bäst i en roll där din förmåga att lösa problem och ge service kommer till sin rätt. För att förstå bakomliggande processer i våra system är det också viktigt att du har en teknisk nyfikenhet. Då arbetet i många fall kan vara händelsestyrt är flexibilitet och samarbetsvilja viktiga egenskaper.



Som supportmedarbetare kommer du
Besvara inkommande ärenden via telefon, mejl och webbuppkopplingar, samt hantera dessa i ärendehanteringssystem. Lotsa våra kunder rätt i användar- och systemrelaterade frågor och på ett pedagogiskt sätt hjälpa våra kunder använda Hogias lönesystem på bästa sätt. Löpande hålla dig uppdaterad på nya funktioner i våra systemlösningar. På sikt hålla egna utbildningar, delta i projekt inom bolaget men också att driva/utveckla supporten och inom en framtid ta ett större ansvar.

För att passa i denna rollen ser vi att du är

- Nyfiken och idérik - i ditt förhållningssätt och intresserad/engagerad av varje kunds situation och förutsättning.
- Strukturerad, lyhörd och självgående i ditt arbetssätt samt tydlig i relation till både kund och kollegor
- Pedagogisk - kunna förmedla budskap i både tal och skrift
- Erfarenhet av handelsbranschen eller besöksnäringen samt förståelse för någon av branschernas avtal
- Eftergymnasial utbildning inom lön/hr eller erfarenhet som bedöms som likvärdig
- Har ett säljande förhållningssätt och försöker hjälpa våra kunder till den mest effektiva lösningen för just dem
- Är tekniskt intresserad för att underlätta förståelsen för våra produkter



Vi söker dig med intresse för teknik och kundservice kopplat till Lön/HR system. Du är den som gillar att förstå och förklara tekniska system för andra.
Utöver dina kunskaper och erfarenheter lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen behöver du vara engagerad och självgående, bra på samarbete samt genuint nyfiken på hur saker fungerar. Med ditt intresse för teknik lovar vi att du får en stimulerande arbetsmiljö. Hos oss har vi en hjälpsam stämning och riktigt roligt på jobbet.

Om du tycker att det stämmer in på dig och du dessutom är en pedagogisk person, då vill vi mycket gärna träffa dig! Välkommen att söka rollen som Supportmedarbetare på Hogia.



Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, tveka därför inte att skicka in din ansökan!

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/12".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hogia Service AB (org.nr 556577-5680)

Arbetsplats
Hogia Hotel & Restaurant Systems AB

Kontakt
Jonna Alexandersson
0303-725635

Jobbnummer
8476521

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia Service AB: