Lön/HR administratör inom SAP till väletablerat energibolag

SW / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook !

Har du arbetat 3-5 år inom lön/HR-administration samt använt SAP?

SW söker för kunds räkning en engagerad och strukturerad Lön/HR-Administratör. Kundföretaget är ett väletaberat energibolag med kontor i centrala Stockholm. Som Lön/HR-Administratör arbetar du i SAP och har ansvar för hela löneprocessen. Du hanterar även administration av nyanställningar/avslut samt övriga anställningsvillkor. Tjänsten är ett konsultuppdrag med uppdragstiden 2016-08-21 till och med 2017-06-30 med chans till förlängning.

Tjänstebeskrivning
I rollen som Lön/HR-Administratör kommer du att ansvara för hela löneprocessen samt administrera nyanställningar/avslut och övriga anställningsvillkor. Du upprättar anställningsavtal, avstämningar av konton, HR statistik och diverse rapportering, support till chefer och medarbetare gällande exempelvis generella frågor kring anställningsvillkor.

Tjänsten som Lön/HR-Administratör innebär du arbetar i SAP och hanterar arbetsuppgifter så om:

• Löneadministration - ansvar för hela löneprocessen

• Administration av nyanställningar/avslut samt övriga anställningsvillkor

• Upprätta anställningsavtal

• Avstämningar av konton

• HR-statistik

• Diverse rapportering

• Support till chefer och medarbetare

Det här är tjänsten för dig som är Lön/HR-administratör och vill visa vad du går för på ett väletablerat och välkänt energibolag!

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har minst 3-5 års arbetserfarenhet av praktiskt lön/HR-administrativt arbete. Det är meriterande om du har arbetat i SAP eftersom vår kund använder det systemet. Du har goda datavana samt goda kunskaper i Officepaketet.

Som person är du mycket strukturerad och noggrann. Du har lätt för att organisera ditt arbete samtidigt som du är serviceinriktad, positiv och driven kollega.

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW . Tjänsten är ett konsultuppdrag med uppdragstiden 2016-08-21 till och med 2017-06-30 med chans till förlängning. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Alexandra Koblet Olsson, 0766-47 16 44.

Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.

Varaktighet, arbetstid
2016-08-21 - 2017-06-30 2016-08-21 - 2017-06-30

Publiceringsdatum
2016-07-13

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Koblet Olsson +46 8-407 55 67

Företag
SW

Adress
SW
Box 7420
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20 Box 7420

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2953057

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

   

Prenumerera på jobb från SW

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW: