Lokalvårdssamordnare till inköpsenheten i Stockholm

Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen i Stockholm, Solna, Uppsala, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en noggrann lokalvårdssamordnare till inköpsenheten som utmärker sig genom sina samarbets- samt problemlösande förmågor. Vill du få utlopp för dessa har vi jobbet för dig. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Beskrivning av arbetsplats:

Inköpsenheten ansvarar för att säkerställa Polismyndighetens försörjning av varor, tjänster och byggentreprenader, exklusive IT-området. Det innebär att vi styr, stödjer och utvecklar myndighetens inköpsverksamhet och utifrån ett kategoribaserat strategiskt inköpsarbete planerar, anskaffar och följer upp myndighetens avtal och leverantörer. Inom vårt ansvarsområde ingår dessutom ansvaret för uppföljning och styrning av myndighetens lokalvårdsavtal.

Inom inköpsenheten är vi ca 100 medarbetare med en geografisk spridning över landet där merparten har sin placering i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Umeå. Vi rekryterar nu en lokalvårdssamordnare med placering i Stockholm (Kungsholmen).

Lokalvårdssamordnarna är organisatoriskt placerade i en grupp om ca 10 medarbetare vid inköpsenheten och ansvarar för ett eller flera geografiska områden.

Enheten är en del av Polismyndighetens ekonomiavdelning. Vill du veta mer?
https://polisen.se/om-polisen/jobba-hos-polisen/var-verksamhet/jobb-ekonomiavdelningen/

Publiceringsdatum
2023-01-31

Arbetsuppgifter
Lokalvårdssamordnarens huvudsakliga uppdrag är att ansvara, samordna samt utveckla den befintliga lokalvårdsverksamheten i polismyndigheten. Det innebär att du blir kravställare mot våra leverantörer, då Polismyndigheten köper in lokalvården som tjänst. Du arbetar även med affärsrelaterad och kommersiell uppföljning. Arbetet kräver därför regelbunden intern kontakt för uppföljning, utveckling och anpassning av beställda tjänster utifrån verksamhetens behov. Här får du möjlighet att skapa goda relationer inom verksamheten då du i ditt/dina tilldelade geografiska områden ansvarar självständigt för att arbetet utförs i enlighet med gällande lokalvårdsavtal. Genom aktivt samarbete driver du affärs- och leverantörsutveckling inom dina områden.

I dina arbetsuppgifter ingår att:

• Genomföra regelbundna kvalitetskontroller avseende lokalvård
• Följa upp eventuella brister i utförandet av lokalvård
• Vara inköpsenhetens kontaktyta mot berörda polisområden avseende lokalvårdsverksamheten
• Bistå i arbetet med behörighets- och säkerhetskontroller avseende lokalvårdsleverantörens personal
• Genomföra justeringar i löpande lokalvårdsavtal enligt gällande avtalsvillkor som på grund av verksamhetens behov av servicenivå förändras över tid
• Vara behjälplig vid nya lokalvårdsupphandlingar såsom exempelvis framtagning av grunduppgifter eller motsvarande
• Introducera leverantörer avseende gällande rutiner och regler som anknyter till entreprenadens fullgörande
• Kontrollera att leverantören tillhandahåller överenskommen lokalvårdsutrustning och förbrukningsmaterial

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Gymnasieexamen
• Erfarenhet från lokalvårdsverksamhet med kvalitets- eller processansvar
• B-körkort, då resor förekommer i arbetet
• God förmåga att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt på svenska

Det är meriterande om du har:

• Relevanta eftergymnasiala studier inom ekonomi, administration, inköp eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant
• Erfarenhet av offentlig upphandling eller avtalsuppföljning inom området

Dina personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på din förmåga att strukturera ditt arbetssätt och driva ditt arbete framåt. Du är en god problemlösare genom din förmåga att analysera och bryta ner problem.

Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har ett verksamhetsövergripande perspektiv där du kan se helheten. Detta för att myndigheten strävar efter att erbjuda en enhetlig servicenivå och du ansvarar för uppföljning och utveckling av det. Det förekommer resor i arbetet eftersom du självständigt samordnar lokalvården i dina områden. Arbetet ställer krav på att du kan kommunicera på ett bra sätt och du trivs med att bygga goda relationer mot både interna och externa parter. Ditt ansvarsområde innebär även att tolka och omsätta lokalvårdsstrategier till hur arbetet ska genomföras praktiskt för att möta verksamhetens behov.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Stockholm

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 14/2 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C122968/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen

Kontakt
Gruppchef
Marie Lundberg
marie.lundberg@polisen.se
010-565 25 90

Jobbnummer
7397560

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen: