Lokaluthyrare till marknadsavdelningen

AB Stockholmshem / Administratörsjobb / Stockholm
2009-12-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lokaluthyrare till marknadsavdelningen" (publicerad 2011-07-07) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Stockholmshem i Stockholm

Stockholmshem är ett av landets största bostadsföretag. Vi äger och hyr ut cirka 26 000 lägenheter och 3 200 lokaler. Bolaget bildades 1937 och har sedan dess varit en av de största aktörerna i Stockholms utbyggnad och framväxt. Vi är ett allmännyttigt bostadsföretag som ägs av Stockholms stad och ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Antalet anställda är drygt 300 personer och huvudkontoret är centralt beläget på Södermalm. Läs mer på www.stockholmshem.se.
Inom Stockholmshems marknadsavdelning ryms idag bland annat bostadsuthyrning och lokaluthyrning. På lokaluthyrningen arbetar i dagsläget två personer men vi planerar nu att utöka personalstyrkan till fyra medarbetare.

Publiceringsdatum
2009-12-21

Dina arbetsuppgifter
Som lokaluthyrare hos oss ansvarar du för att på ett affärsmässigt sätt marknadsföra och hyra ut lokaler inom ditt ansvarsområde. Du visar lediga lokaler och arbetar med utveckling och anpassning av lokalbeståndet i nära samarbete med bolagets förvaltare och lokalhyresgäster. I arbetsuppgifterna ingår även uppsägning och omförhandling av lokalkontrakt. Som lokaluthyrare har du också samarbets- och informationsansvar gentemot andra avdelningar inom bolaget.

Kvalifikationer
Du har eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi, teknik, juridik eller motsvarande. Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt goda kunskaper om hyreslagen och lokaluthyrningsfrågor. Tjänsten kräver även god förhandlingsvana och förmåga att tolka och tillämpa lagar och komplicerade anvisningar.
Som person är du är utåtriktad och har hög social kompetens med ett säljande, kundorienterat och serviceinriktat arbetssätt. Du är handlingskraftig och har förmåga att ta egna initiativ, självständigt driva frågor och komma till avslut. Du har också god samarbetsförmåga, är flexibel och har förmåga att prioritera och lösa problem. Vidare har du har ett utvecklat intresse för lokaluthyrningsfrågor, såväl tekniska, ekonomiska som sociala, god administrativ förmåga, goda datorkunskaper samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
För att passa i rollen ska du vara en engagerad person som bidrar till verksamhetens utveckling. Tjänsten kräver körkort och det är en fördel om du har tillgång till egen bil. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, etnisk eller kulturell bakgrund.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta uthyrningschef, Birgitta Gradin på tel. 08-508 39 311. Facklig representant för SKTF är Håkan Sandström tel.08-508 39 255.
Välkommen med din ansökan med meritförteckning via vårt rekryteringssystem som du når genom länken här: http://www.webforum.com/form/stockholmshem/form.asp?sid=593458679
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid, 35 tim/vecka. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Har du frågor kring rekryteringsprocessen kontakta Malin Ehn på Personalavdelningen, tel. 08-508 39 123. Sista ansökningsdag är den 15 januari 2010.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Kontakt
Malin Ehn, Personalspecialist, 08-508 39 123 (Telefon), malin.ehn@stockholmshem.se

Företag
AB Stockholmshem

Adress
AB Stockholmshem
Box 9003
10271 STOCKHOLM

Kontorsadress
Box 9003

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-508 39 123
E-postadress: malin.ehn@stockholmshem.se

Jobbnummer
556421

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Stockholmshem

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Stockholmshem: