Lokalstrateg och beställare med koll på fastigheter och lokaler

Partille kommun / Logistikjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun i Partille

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 37 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 800 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Partille kommun växer och behovet av verksamhetslokaler ökar. Eftersom lokalkostnader är en av kommunens största utgifter är lokalbeställarfunktion viktig för att skapa ett så effektivt lokalutnyttjande inom kommunen som möjligt. Nu söker vi dig som vill hjälpa oss att arbeta smartare med våra lokaler och därigenom bidra till ett ännu bättre Partille


Publiceringsdatum
2018-01-10

Arbetsuppgifter
I rollen som lokalstrateg/lokalbeställare ingår du i en enhet som leder den strategiska lokalplaneringen på kommunnivå. Samma enhet är också ett aktivt (och proaktivt) stöd när kommunens verksamheter ska förändra och utveckla lokalutnyttjandet. I uppdraget ingår att fastställa nivå och standard för verksamheternas lokalbehov och kvalitetssäkra processer för lokalbeställning. Vid ombyggnation eller nybyggnation blir du vår interna projektledare.
Du kommer vara en länk mellan kommunens verksamheter och kommunens fastighetsbolag Partillebo AB och dess underleverantörer.
Du kommer arbeta tillsammans med kommunens fastighetschef och ytterligare en kollega som är lokalbeställare med inriktning kontroll och uppföljning.
Exempel på arbetsuppgifter:

• Samordna, systematisera och kvalitetssäkra kommunens arbete med lokalförsörjning.
• Beställning, kontroll och uppföljning av leveranser
• Ansvara för utredningsuppdrag inför lokalbeställningar.
• Stöd åt verksamheterna i samband med nyetablering och flytt.
• Samordna ritningsgranskning och besiktning tillsammans med fackliga företrädare.
• Tillsammans med controller upprätta hyresbudget och hyresuppföljning.



Kvalifikationer
Du behöver ha en högskoleutbildning som exempelvis civilingenjör, högskoleingenjör inom byggsektorn. Du behöver även ha erfarenhet av projektledning inom bygg eller fastighetsområdet. Erfarenhet från branschen antingen som beställare, konsult eller utförare.
I rollen behöver du vara:

• Intresserad av fastighetsfrågor, teknik och ekonomi.
• Analytisk noggrann och ansvarskännande
• Ha god kommunikationsförmåga och förmåga att etablera och behålla strukturerade samarbetsrelationer
• Kunna påverka andra, leda och driva uppdrag mot angiva mål


ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-25
Ange följande referens när du ansöker: A745596
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jonas Olausson jonas.olausson@partille.se 0317921720

Företag
Partille kommun

Adress
Partille kommun
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Kontorsadress
Gamla Kronvägen 34 43382 Partille

Jobbnummer
3894504

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun: