Lokalstrateg

Säkerhetspolisen / Fastighetsskötarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla fastighetsskötarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Säkerhetspolisen i Stockholm, Solna, Linköping eller i hela Sverige

Lokalstrateg
Vill du vara en del av en mångfacetterad verksamhet där tillit, gemenskap och professionalism värderas högt? Har du kunskap och erfarenhet av arbete med lokal- och arbetsplatsfrågor? Nu söker vi dig som vill arbeta med samordning av Säkerhetspolisens lokalbehov. Sök ett arbete där du är med och gör skillnad.
Tillsammans skyddar vi Sverige.
Så här arbetar vi på Säkerhetspolisen
Ditt och dina kollegors uppdrag är att tillsammans skydda Sverige, vår demokrati och våra fri- och rättigheter. Dina kollegor är specialister, sakkunniga och samhällsintresserade. De vet att saker inte alltid är som de ser ut att vara vid första anblick. Därför söker vi kollegor som bidrar med kompletterande perspektiv, kunskaper och erfarenheter som sammantaget gör oss bättre.
Det finns många olika yrken och kompetenser hos oss. Du kommer samverka med och lära mycket av andra. Du kommer också kunna arbeta och utvecklas självständigt. Både lagarbete och djup specialisering behövs för att förstå och hantera våra komplexa uppdrag. Det är Säkerhetspolisens ansvar att det som inte får hända, inte heller händer. Oavsett arbetsuppgift är du med och bidrar till Sveriges säkerhet.
Det här är ditt uppdrag
Som lokalstrateg arbetar du tillsammans med kollegor inom fastighetsgruppen med myndighetens lokalbehov och arbetsplatsfrågor. Du ansvarar för att myndighetens strategiska lokalförsörjningsplan är uppdaterad och du omsätter myndighetens tillväxtprognoser till genomförande utifrån givna ramar. Du är också delaktig kravställare vid större lokalprojekt.
I arbetet har du fokus på att identifiera, utreda och analysera lokalbehov utifrån fastighetsekonomiska kalkyler och givna förutsättningar. Du är påläst och håller dig uppdaterad kring lagar, regelverk och styrdokument inom ditt kompetensområde och genom omvärldsbevakning ser du till att myndighetens lokaler utvecklas ändamålsenligt och i takt med tiden.
Du utbyter erfarenheter med samverkande myndigheter och deltar samt är föredragande i aktuella fastighetsforum och beredningsgrupper.
Din placering är på huvudkontoret i Solna, men resor inom Sverige förekommer, i begränsad omfattning.
De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Du har följande kompetens:
Svenskt medborgarskap
Akademisk utbildning inom till exempel fastighet eller projektledning alternativt motsvarande kompetens som är relevant för uppdraget
Flerårig erfarenhet av arbete med lokal- och arbetsplatsfrågor
Erfarenhet av lokalförsörjningsutmaningar i form av nya arbetssätt, förtätningar och liknande
Erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete
God förmåga att arbeta med strategiska frågor
Goda IT-kunskaper ur ett användarperspektiv
God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift
B-körkort

Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:
Utbildning inom Facility Management
Erfarenhet av lokalförsörjningsprogram/system
Erfarenhet av arbete med hyresavtal och fastighetsekonomi
Erfarenhet av arbete inom säkerhetskänslig eller statlig verksamhet
Erfarenhet av komplexa och utmanande flyttprojekt

Det här är kollegan vi söker
Du har ett högt säkerhetsmedvetande och trivs i en roll där du självständigt driver ditt arbete framåt inom givna ramar. Du har en strategisk blick, är professionell och ser det egna arbetet i ett större sammanhang där helheten kommer först.
I din roll har du mycket kontakt med andra, både inom och utanför myndigheten. Det är viktigt att du har lätt för att kommunicera, samarbetar på ett lyhört sätt och motiveras av att skapa professionella och förtroendefulla relationer där uppdragsgivare och service står i fokus.
Som person är du analytisk, arbetar strukturerat och har förmåga att prioritera rätt frågor. Du behöver också ha ett högt säkerhetsmedvetande.
Anställningsvillkor och förmåner
Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Vi premierar hälsa och strävar efter balans mellan arbete och privatliv. Hos oss utövar du friskvård på din arbetstid och vi erbjuder både individuell träning och gruppträning i egna träningslokaler på vårt huvudkontor i Solna.
Som anställd vid en statlig myndighet har du fler semesterdagar än på många andra arbetsplatser. Det är din ålder som avgör hur många semesterdagar du har. Till och med det år du fyller 29 har du 28 dagar semester per år. Från och med det år du fyller 30 har du 31 dagar semester och från och med det år du fyller 40 har du 35 dagar semester.
Du får statlig tjänstepension PA 16. Utöver det har Säkerhetspolisen ett lokalt avtal med en extra pension för våra anställda. Om du ska vara föräldraledig får du en extra föräldralön som innebär omkring 90 procent av din lön. I anställningsavtalet ingår även extra försäkring som ger ekonomiskt skydd för make, maka, registrerad partner, sambo och barn.
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Vi ställer höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 94 50. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Så ansöker du
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald kan tillföra verksamheten. Ansökan sker via vår hemsida www.sakerhetspolisen.se
Ansökan ska ha kommit in senast 2023-12-03.
Urval och intervjuer sker löpande.

Övrig information
Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Det beror på att vi har tjänster som omfattas av sekretess.
I våra rekryteringar använder vi arbetspsykologiska tester.
Vi har redan gjort våra val av annonskanaler. Vi undanber oss därför samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Säkerhetspolisen (org.nr 202100-6594)
Bolstomtavägen 2 (visa karta)
171 69  SOLNA

Jobbnummer
8270812

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Säkerhetspolisen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Säkerhetspolisen: