Lokalsamordnare, Solna
Skatteverket / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som lokalsamordnare/projektledare innebär att styra, leda och koordinera alla aktiviteter och funktioner inom ett projekt. I rollen ingår att stämma av de olika delarna i projektet och se till att saker och ting fångas upp och inte faller mellan stolarna. Till din hjälp har du en projektgrupp som består av specialister till exempel ingenjörer, IT-konsulter, inköpare och säkerhetsrådgivare.
Du ser till att projektet uppnår uppställda mål avseende tid, kvalitet och ekonomi med hjälp av bland annat tidplaner med milstolpar, riskanalyser, kontrollplaner och ekonomiuppföljningar. Du ser till att kostnaderna ligger inom budgeten och att arbetet blir färdigt i tid.
Du engagerar, stödjer och motiverar medlemmarna i projektgruppen så att de levererar rätt sak i rätt tid och till rätt kvalité.
Projekten kan sträcka sig från några dagar till flera år. Det kan till exempel handla om flyttprojekt, ombyggnationer, utföra ett speciellt arbete på uppdrag eller genomföra interna förändringar. Som projektledare har du ett helhetsansvar, samordnar arbetet i projektgruppen och ser till att kommunikationen fungerar mellan de olika intressenterna.
Som lokalsamordnare har du hela Sverige som arbetsfält vilket innebär att det förekommer resor i tjänsten.
Skatteverkets lokaler finns från Malmö till Haparanda och vi är sammanlagt cirka 14 anställda på sektionen. I Solna är vi idag cirka 10 medarbetare
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som har
• fastighetsteknisk utbildning på universitets- eller högskolenivå eller en KY-utbildning inom relevant område
• varit verksam i 2-3 år inom lokalanskaffningsprocessen
• god vana att använda Excel
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• god förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete
• god förmåga att stötta, engagera och motivera andra.
Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning och gärna för aktivitetsbaserade arbetsplatser.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2014-09-26Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Rom, enhetschef 010-574 61 42
Anders Berggren, sektionschef 010-572 31 85
Bo Söderkvist, HR-konsult 010-574 93 69
Susanne O'Konor, facklig kontaktperson Saco 010-574 85 55
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Solna
17194 .
KontorsadressSolna
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2010479
Observera att sista ansökningsdag har passerat.