Lokalsamordnare

Göteborgs stad., Trafikkontoret / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Trafikkontoret i Göteborg

Trafikkontorets uppdrag är att erbjuda boende, besökare och näringsliv en stad som är attraktiv att bo, färdas, verka och vistas i. Vi planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens gator och offentliga rum. Vi gör det tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i staden för att Göteborg ska kunna fortsätta växa och utvecklas till en grön och nära storstad. Trafikkontoret ansvarar också för stadens serviceresor, där uppdraget är att erbjuda samhällsbetalda persontransporter med fokus på personer med funktionshinder, med visionen "Den goda resan för ett friare liv". Trafikkontoret har drygt 420 anställda och vi driver ett omfattande arbete med att utveckla vår verksamhet.




Publiceringsdatum
2017-12-01

Arbetsuppgifter
Trafikkontorets verksamheter är lokaliserade till två platser, vi har kontorslokaler på Köpmansgatan och Högsbogatan. Dessutom finns vi i projektkontor på ett par ställen utanför de egna lokalerna. Förvaltningens verksamhet innefattar bland annat att genomföra stora investeringsprojekt inom infrastruktur, och för vissa projekt inrättas projektkontor.

Som lokalsamordnare har du ett övergripande ansvar att genom lokalresursplanering och lokalsamordning stödja ett effektivt resursutnyttjande när det gäller de lokaler vi har att tillgå, och samtidigt uppnå god arbetsmiljö för vår personal.

I tjänsten ingår att driva kontorsutveckling och fastighetsnära frågor liksom att arbeta fram beslutsunderlag för utveckling av kontorsmiljön.

Du har omfattande kontakter med fastighetsägare, entreprenörer, driver lokalplanering i samverkan med våra verksamheter och skyddsombud, svarar för budget och uppföljning samt medverkar i brandskydds- och säkerhetsarbetet i fastigheterna.

Ansvaret för lokal- och fastighetsfrågor ligger på vår HR-avdelning där lokalsamordnaren är placerad. Tjänsten är nyinrättad och det finns möjligheter för dig att påverka tjänstens innehåll och utveckling.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot fastighetsförvaltning, projektledning eller liknande. * Vi ser gärna att du har erfarenhet från drift och underhåll av kontorslokaler, upphandlingar samt säkerhetsfrågor kopplade till fastigheter. Utbildning inom facility management är en merit. Det är meriterande om du har erfarenhet av strategisk lokalresursplanering och fastighets/lokalsamordning.

Du trivs i en självständig roll där din kommunikativa förmåga och samarbetsförmåga är viktig samtidigt som du är lösningsinriktad, arbetar strukturerat, har helhetssyn och drivs av en vilja att förbättra och utveckla.

Vi vill att trafikkontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare fler annonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-17
Ange följande referens när du ansöker: Dnr 0026/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Jansson 031-368 25 11

Företag
Göteborgs stad., Trafikkontoret

Adress
Göteborgs stad., Trafikkontoret
Box 2403
40316 Göteborg

Kontorsadress
Köpmansgatan 20

Jobbnummer
3832051

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Trafikkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Trafikkontoret: