Lokalsamordnande handläggare, Norrköping

Polismyndigheten, IT-avdelningen / Datajobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, IT-avdelningen i Norrköping, Linköping, Örebro, Stockholm, Borlänge eller i hela Sverige

Som anställd på it-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt. Våra system används i polisernas vardag dygnet runt, året runt. Från ett ingripande mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång.
Polisens it-avdelning har cirka 900 anställda och ansvarar för all it som används av myndighetens cirka 32 000 medarbetare. It-avdelningens kansli tillhandahåller stöd och styrning inom områdena administration, ekonomi och uppföljning samt it-inköp och därtill juridiskt stöd avseende it-upphandlingar.



Publiceringsdatum
2020-07-22

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en handläggare med inriktning mot it-avdelningens lokal- och arbetsplatssamordning avseende våra kontor i Norrköping, Linköping och Göteborg. Du kommer att vara it-kansliets representant på dessa orter inom övergripande administrativt stöd och tillika spindeln i nätet för samtliga frågor som berör lokaler och arbetsplatser. Du arbetar proaktivt och långsiktigt med arbetsplatssamordning samtidigt som du är flexibel och snabb i ditt sätt att lösa akuta utmaningar. Du arbetar självständigt och samverkar såväl inom som utom avdelningen för att på ett effektivt sätt lösa ditt uppdrag.

Arbetsmiljöfrågor är något du gärna engagerar dig i och på sikt kommer du att ha en central roll i avdelningens systematiska arbetsmiljöarbete. Att ge service är något du ser som självklart i ditt förhållningssätt mot de du möter i din vardag och du behöver ha förmågan att arbeta strukturerat med många detaljer utan att tappa helhetsperspektivet.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Erfarenhet av motsvarande administrativt arbete inom annan likvärdig större organisation
• Vana av arbeta systematiskt med stödjande och administrativa uppgifter
• Mycket god förmåga att kommunicera professionellt både muntligt och skriftligt på svenska.

Meriterande
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av att arbete som kontorsansvarig eller motsvarande roll
• Erfarenhet av att arbeta med samordning eller planering av lokaler och arbetsmiljö
• Erfarenhet från att arbeta med en stödjande administrativ roll vid Polismyndigheten, eller motsvarande organisation
• Kunskap om Polismyndighetens verksamhet och organisation

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i arbetet behöver du vara en social och driven person som gillar att arbeta i grupp såväl som självständigt. Du är bra på att skapa goda relationer och är samarbetsinriktad. Du är strukturerad, flexibel, målinriktad och samtidigt prestigelös. Du kan snabbt byta fokus för att hantera aktuella frågor här och nu.
Du har förmågan att kunna prioritera och agera professionellt även under stress, samt har god förmåga att ta egna initiativ och självständigt driva ditt arbete framåt.

Du kommer att arbeta i medborgarnas tjänst och därför är det viktigt att du förstår vidden av det förtroendeskapande arbete det innebär att arbeta inom polisen.

Vi kommer i denna rekrytering lägga mycket stor vikt vid de personliga egenskaperna.



ÖVRIGT
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Placeringsort: Norrköping
Då ditt ansvarsområde även täcker Linköping samt Göteborg förekommer dagsresor inom tjänsten, ca 1-2 dagar i månaden (mer tätt vid behov).

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Flextid Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-08-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Polismyndigheten, IT-avdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C40594/2020".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, IT-avdelningen

Jobbnummer
5301286

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, IT-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, IT-avdelningen: