Lokalplanerare till Omsorgsförvaltningen
Trollhättans Kommun / Fastighetsskötarjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla fastighetsskötarjobb i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trollhättans Kommun i Trollhättan Vi är stolta över Trollhättans Stads över 5 000 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre.
Vår verksamhet
Omsorgsförvaltningen, med våra 2000 anställa, är en av Trollhättans Stads största förvaltningar.
Vi gör skillnad för människor varje dag och ger stöd till kommunens äldre och personer med någon form av funktionsnedsättning. Tillsammans formar vi vård och omsorg i Trollhättan.
Att arbeta med lokalfrågor i omsorgsförvaltningen innebär att, inom våra olika verksamheter, säkerställa hög lokaleffektivitet genom noggrann lokalplanering utifrån befolkningsprognoser och verksamheternas behov. Utifrån detta projekteras och planeras olika nybyggnads-, ombyggnads- och tillbyggnadsprojekt.
Du kommer tillhöra avdelningen för Kvalitet och Utveckling och vara direkt underställd förvaltningens kvalitetschef. Avdelningens team består av ytterligare en lokalplanerare, utvecklingsledare, medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS), socialt ansvarig samordnare (SAS) och andra kollegor i specialistfunktioner. Här arbetar vi tillsammans för ett gott samarbete där vi stöttar och hjälper varandra vilket stärker oss, skapar arbetsglädje och ökar vår gemenskap. Som anställd i Trollhättans stad är vi måna om att du mår bra och erbjuder flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag samt andra förmånliga erbjudanden via vår personalförening.
Vi söker nu en driven och strukturerad lokalplanerare som tillsammans med oss vill utvecklas och växa!
Publiceringsdatum2021-12-14Dina arbetsuppgifterSom lokalplanerare är du omsorgsförvaltningens sakkunnige i lokal- och fastighetsrelaterade frågor. Du kommer i ditt arbete inneha rollen som mellanhand mellan verksamheten och fastighetsägare, och kommer därigenom gentemot verksamheten att ansvara för rådgivning och samordning/projektledning av operativa fastighetsförvaltarfrågor. Uppdraget sker i samverkan med våra verksamheter, dess chefer och övriga professioner inom staden. I rollen ingår även att kunna sammanställa och presentera utredningar inför politiska beslut.
Som lokalplanerare kommer du att verka som omsorgsförvaltningens talesperson, gentemot byggprojektledare hos byggherre och dennes anlitade entreprenörer, vid ny-om- och tillbyggnation. Rollen innebär att kunna initiera och driva processer självständigt men arbetet sker även i nära samarbete med vår nuvarande lokalplanerare som arbetar med lokalfrågor på strategisk nivå.
Som lokalplanerare kommer du bland annat arbeta med;
• Lokaloptimering i befintliga lokaler
• Lokalplanering, projektering/upphandling, genomförande/byggskede i projekt inom ramenför lokalbehovsprocessen.
• Uppföljning/utvärdering av genomförda ny-, om- och tillbyggnadsprojekt
• Framtagande av användbara nyckeltal inför framtida om-, till- och nybyggnadsprojekt
• Uppdatering av dokument för lokalanvändning
• Facklig samverkan inom ramen för lokalbehovsprocessen
• Inventering av byggnadsteknisk kapacitet i våra lokaler
• Stötta våra verksamheter vid ventilationsfrågor, systematiskt brandskyddsarbete (SBA), energibesparingar samt övriga fastighetsförvaltningsfrågor
KvalifikationerVi söker dig som lägst har en gymnasieexamen. Har du en eftergymnasial utbildning inom exempelvis fastighetsförvaltning, fastighetsekonomi, fasighetsjuridik eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig för tjänsten är detta meriterande. För tjänsten krävs det att du har goda kunskaper inom fastighetsförvaltning, erfarenhet av samordning och/eller projektledning samt har goda byggnadstekniska kunskaper. Du har också god kunskap om de styrdokument och den lagstiftning som är aktuell för yrkesområdet.
Arbetet innebär många kontakter både internt och externt vilket ställer krav på god kompetens i det svenska språket i både tal och skrift. Krav på körkort föreligger.
För att lyckas i denna roll behöver du som person vara analytisk och motiveras av att finna lösningar på de utmaningar du ställs inför. Du trivs i att verka i en roll med mycket eget ansvar där du med din goda struktur driver processer i sin helhet. Rollen innebär mycket samverkan och många olika kontaktytor, vilket ställer krav på att du är kommunikativ och relationsskapande. Vi ser också att du med din positiva inställning bidrar till ett gott arbetsklimat. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet för denna tjänst.
Anställningsinformation
Tillträde maj 2022
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons!
Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag har vi passerat 59 000 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är över 5 000 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund.
Trollhättans Stad tillämpar rökfri arbetstid.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Maj 2022 Tillsvidareanställning
ErsättningFast Lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTrollhättans kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/538".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Trollhättans kommun (org.nr 212000-1546)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Trollhättans Stad
Kontakt Lena Bohlin, Rekryteringspartner
0520-49 53 46 Jobbnummer 6177521
Observera att sista ansökningsdag har passerat.