Lokalplanerare till Hemvårdsförvaltningen

Halmstads kommun, Staben, hemvårdsförvaltningen / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Staben, hemvårdsförvaltningen i Halmstad

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde.




Publiceringsdatum
2018-10-23

Arbetsuppgifter
Lokalplanerarens uppdrag är strategisk lokalplanering dvs. utredning av lokalbehov och planering av lokaler. Det innebär att du är den som samordnar hemvårdsförvaltningens strategiska lokalförsörjning för äldreomsorgen och hanterar förändrade lokalbehov genom att utreda och konsekvensbeskriva.

En viktig del av uppdraget är att kvalitetssäkra och att vara förvaltningens kravställare i beställningar av lokalanpassningar och byggprojekt hos kommunens fastighetskontor/hyresvärd. Uppdraget innebär att stödja verksamheten i arbetet med att ta fram underlag inför projektering. Lokalplaneraren sammanställer även förvaltningens lokalplaner och övriga strategiska dokument gällande äldreboenden och lokaler. Uppdraget innebär också att stödja ledningen i utredningar, remisser och yttranden där förvaltningens synpunkter efterfrågas i samhällsplaneringen.

Du kommer tillsammans med en kollega att arbeta med hemvårdsförvaltningens fastighets- och lokalförsörjning. Du kommer att vara kontaktperson mot fastighetskontoret kring fastighetsfrågor.


Kvalifikationer
Vi vill att du har en relevant högskoleutbildning med inriktning mot fastighetssektor eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och relevant för tjänsten. Vi ser det som meriterande om du har någon form av utbildning inom säkerhetsfrågor
projektledarutbildning eller dokumenterad erfarenhet av att leda projekt inom fastighets-/byggnadsområdet.

Du ska ha tidigare erfarenhet av att arbeta med fastighetsförvaltning, lokalanskaffning, eller liknande. Vi ser också att erfarenhet av/kunskap inom hyresjuridik och fastighetsekonomi är relevant för tjänsten samt att det är en fördel men inget krav med erfarenhet från fastighetsfrågor inom vård och omsorg.

Som person är du affärsmässig, ansvarsfull och flexibel och du trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du har förmåga att samordna och tar egna initiativ och trivs i rollen som problemlösare. Vi värderar högt att du har lätt för att samverka, skapa och utveckla kontakter. Vidare vill vi att du ska kunna analysera och bedöma verksamhetens behov och tillgodose dessa på ett givande sätt utifrån lokalernas förutsättningar.

Du har goda kunskaper i svenska och kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt goda kunskaper inom MS Officepaketet, särskilt Excel.

Svenskt körkort för manuellt växlad bil krävs för tjänsten.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.

För att bli aktuell för anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag från belastningsregistret. Beställ redan nu registerutdrag 442.3 på polisens hemsida. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Utdraget ska tas med i ett oöppnat kuvert och uppvisas i samband med rekryteringen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-05
Ange följande referens när du ansöker: C22511 - 2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anneli Lundgren 070-359 61 96
Fredrik Kaestner 070-699 97 25
Susanne Karlsson 035-13 79 11

Företag
Halmstads kommun, Staben, Hemvårdsförvaltningen

Adress
Halmstads kommun, Staben, Hemvårdsförvaltningen
Box 153
30105 Halmstad

Kontorsadress
Kyrkogatan 5 Halmstad

Jobbnummer
4417942

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Halmstads kommun, Staben, hemvårdsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Halmstads kommun, Staben, hemvårdsförvaltningen: