Lokalplanerare med ansvar för externa avtal

Landstinget Gävleborg / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Gävleborg i Gävle, Sandviken, Ockelbo, Hofors, Söderhamn eller i hela Sverige

Landstinget Gävleborg erbjuder dig ett meningsfullt arbete i en god arbetsmiljö. Här finns goda utvecklings- och karriärmöjligheter och en bra miljö att leva och bo i. Hos oss får du utveckla dina kunskaper i en dynamisk verksamhet med generösa personalförmåner.

Hälso- och sjukvården är indelad i fyra länsövergripande divisioner och omfattar större delen av vår verksamhet. Utbildning på våra folkhögskolor, kultur och kommunikationer är andra viktiga delar, liksom folktandvården som drivs som ett landstingsägt bolag.

En stor del av landstingets administrativa resurser finns tillgängliga genom Lednings- och verksamhetsstöd. Här finns kvalificerat stöd inom bland annat områdena ekonomi, upphandling/avtal, HR, utbildning, utveckling, IT, information/kommunikation, miljö samt vårdrelaterade administration. Lednings- och verksamhetsstöds uppdrag bestäms till stor del via överenskommelser med koncernstab och divisioner.

Med cirka 6500 anställda är Landstinget Gävleborg en av länets största arbetsgivare och en viktig aktör för utvecklingen av ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!

Publiceringsdatum
2014-02-18

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår att ansvara för avtalen där Landstinget Gävleborgs verksamhet bedrivs i externa fastighetsägares lokaler samt de avtal där externa hyresgäster hyr in sig i Landstinget Gävleborgs lokaler. I ansvarsområdet ingår även ansvar för lokaler och avtal i Landstinget Gävleborgs ytterområden så som hälsocentraler, folkhögskolor, personalbostäder etc.

Du ansvarar för att bevaka och förhandla avtal, upprätta affärskalkyler och att implementera Landstinget Gävleborgs riktlinjer och policys i avtalen och följa upp dem under avtalsperioden. Tjänsten innebär många interna och externa kontaktytor, då du är kontaktperson i fastighetsfrågor mellan hyresgäst och fastighetsägare och har ett nära samarbete med kollegorna inom enheten och FM-Avdelningen.

Du har en viktig roll i tidiga skeden och för verksamhetens talan med ett fastighetsperspektiv, ser till att angränsande verksamhet är informerad och säkerställer att samtliga kunders kvalitet och säkerhet kan bibehållas under ombyggnad- och åtgärdsskeden.

Du har även ett strategiskt ansvar för att utveckla underlag för avyttring och investeringar i egna fastigheter, samt att vara proaktiv part i lokalhyresfrågor på den externa marknaden.
Tillsammans med övriga inom FM-Avdelningen bidrar du till utveckling av befintligt fastighetssystem och inkludera förhållningssättet kring ekonomiskt långsiktig fastighetsförvaltning.

Kvalifikationer
Vi söker dig med högskolekompetens med inriktning mot fastighet, avtalsjuridik och ekonomi. Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter i offentlig sektor samt kunskap om LOU är meriterande likväl som erfarenheter av Landlord. Tjänsten kräver en bred kunskap inom fastighets- och lönsamhetskalkylering för att kunna stötta även andra områden inom FM-Avdelningen.

Rollen kräver en god kommunikativ förmåga samt en trygghet i att driva igenom fattade beslut och riktlinjer så att kommunikationen mot hyresgäster och fastighetsägare blir tydlig och konsekvent.

Meriterande är kännedom och känsla för verksamheterna som bedrivs i externa lokaler och till viss del i Landstinget Gävleborgs egna lokaler samt en ambition och kompetens som ger förutsättningar att förstå FM-Avdelningens uppdrag och skapar goda dialoger mellan parterna.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-02
Landstinget Gävleborg använder sig av e-rekrytering.
Uppgifterna sparas enligt personuppgiftslagen (PUL) och du behöver inte fylla i dem igen om du ska söka ett jobb hos oss vid ett senare tillfälle. Däremot kan du enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill.
Alla dina ansökningar sparas under din egen inloggning på Klicka på denna länk för att göra din ansökan där du även når ditt CV. Givetvis är det bara behörig personal som kan komma åt dina uppgifter.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden
Ange följande referens när du ansöker: A378497
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Victoria Hagnehag , Experis 026-66 30 27.

Facklig kontakt
Liselotte Ehn, Vision 026-15 01 71, 070-287 57 37 liselotte.ehn@lg.se
Irma Numelin, Kommunal 0650-925 50, 070 394 52 02 irma.numelin@lg.se
Anna Bergström, Vårdförbundet 070-438 76 43 anna.b.bergstrom@lg.se
Inger Bodin , Ledarna 070-686 81 00 inger.bodin@lg.se

Företag
Landstinget Gävleborg

Adress
Landstinget Gävleborg
80170 Gävle

Jobbnummer
1783241

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Gävleborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Gävleborg: