Lokalplanerare

Halmstads kommun, Hemvårdsförvaltningen / Fastighetsskötarjobb / Halmstad
2025-05-27


Visa alla fastighetsskötarjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Hemvårdsförvaltningen i Halmstad

När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad.

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare.

Publiceringsdatum
2025-05-27

Arbetsuppgifter
Vill du arbeta med fastighets- och lokalförsörjning?

En av våra två lokalplanerare ska gå på föräldraledighet och vi behöver därför rekrytera en ersättare. Hos oss på Hemvårdförvaltningen får du samordna vår strategiska lokalförsörjning och hantera lokalbehov genom utredning av lokalbehov och planering av lokaler. En viktig del av uppdraget är att kvalitetssäkra och att vara förvaltningens kravställare i beställningar av lokalanpassningar och byggprojekt.

Tillsammans med en kollega är du ett stöd till verksamheten i arbetet med att ta fram underlag inför projektering samt arbetar med att utveckla våra lokaler. Lokalplanerarna sammanställer även förvaltningens lokalplaner och övriga strategiska dokument gällande äldreboenden och lokaler. Uppdraget innebär också att stödja ledningen i utredningar, remisser och yttranden där förvaltningens synpunkter efterfrågas i samhällsplaneringen.

Trivs du i en arbetsmiljö som präglas av glädje, gemenskap och inställningen att ingenting är omöjligt? Hos oss får du möjlighet att arbeta på en planeringsavdelning med en mix av olika professioner.

Kvalifikationer
Du som söker har en relevant högskoleutbildning med inriktning mot fastighetssektor eller annan erfarenhet som vi bedömer som likvärdig och relevant för tjänsten. Vi ser gärna att du har två års erfarenhet av att arbeta med fastighetsförvaltning, lokalanskaffning eller liknande. Gärna erfarenhet inom offentlig sektor.

Vidare vill vi att du ska kunna analysera och bedöma verksamhetens behov och tillgodose dessa på ett givande sätt utifrån lokalernas förutsättningar. Vi ser det även som meriterande om du har någon form av projektledarutbildning eller dokumenterad erfarenhet av att leda projekt inom fastighets- och byggnadsområdet.

Vi ser att du som söker visar intresse och förståelse för andra, ger stöd och uppmuntrar andras bidrag. Du är en god lyssnare som gärna rådfrågar andra och kommunicerar proaktivt. Du utvecklar sakkunskap genom kontinuerlig utveckling i professionen och delar med dig av expertis och kunskap till andra.

Du har god förmåga att planera och organisera. Sätter klart definierade mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid och tar möjliga förändringar i beaktande. Att leverera resultat och uppfylla kundförväntning är en självklarhet för dig.

Urval och intervjuer sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta.

Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd.

För att bli aktuell för anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag från belastningsregistret. Beställ redan nu ett registerutdrag på polisens hemsida med ditt BankID. Öppna E-tjänsten och beställ - "Utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret". Utdraget skickas till din brevlåda och ska tas med i oöppnat kuvert och uppvisas i samband med rekryteringen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-06-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C256171 - 2025".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Halmstads kommun (org.nr 212000-1215)

Arbetsplats
Halmstads kommun, Hemvårdsförvaltningen

Kontakt
Planeringschef
Louise Lindstedt
+46 765134380

Jobbnummer
9361106

Prenumerera på jobb från Halmstads kommun, Hemvårdsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Halmstads kommun, Hemvårdsförvaltningen: