Lokalintendent till Riksgälden

Riksgäldskontoret / Fastighetsskötarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla fastighetsskötarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Riksgäldskontoret i Stockholm

Är du vår nya medarbetare som vill bidra till samhällsnytta i finansmarknadens centrum? Riksgälden söker en självgående lokalintendent med god känsla för service. I rollen ingår även att stödja i arbetet med beredskapsfrågor med fokus på fastigheter.

Du tillhör avdelningen för styrning och verksamhetsstöd och rapporterar till chefen för stödenheten. Riksgälden är ett skyddsobjekt.

Om Riksgälden

Riksgälden spelar en viktig roll i samhällsekonomin och på den svenska finansmarknaden. Vi bidrar till att statens pengar och finansiering hanteras effektivt och att det finansiella systemet är stabilt. Vårt kontor finns i centrala Stockholm och vi är drygt 220 anställda. Vår vision är att tillsammans göra Riksgälden till en förebild både i Sverige och internationellt. Våra värderingar präglas av öppenhet, trygghet och professionalitet i utförande av vårt arbete. Riksgälden strävar efter att vara en hållbar och attraktiv arbetsgivare, där mångfald, olika erfarenheter, kompetens och bakgrunder tas tillvara. För mer information se riksgalden.se

Din roll

Arbetet omfattar administrativt och operativt ansvar för fastighetsförvaltningen av befintliga och tillkommande lokaler. Du ansvarar exempelvis för det administrativa arbetet med avtal, fakturor, säkerställer att kostnaderna ligger inom ramen för budget samt upphandlingar inom området. Externa kontakter förekommer med bl.a. fastighetsvärden och leverantörer, gällande leverans- och avtalsuppföljning.

Du säkerställer den operativa driften, där du bland annat kommer att arbeta med frågor som rör arbetsmiljö som är kopplade till verksamhetslokalen, med planering av möblering, inventeringar mm. Du ansvarar för att följa upp och åtgärda felanmälningar. Till ditt stöd och bollplank finns en strategisk fastighetsansvarig på myndigheten.

Du är länken mellan verksamheten, fastighetsägaren/värden, internservice och styrgruppen för fastighetsfrågor där den strategiskt fastighetsansvarige ingår. Du stödjer verksamheten i fastighetsfrågor och arbetar både strategiskt och operativt med hög säkerhet. I ditt ansvar ingår att ta fram beslutsunderlag inför utveckling och förändringar.

Rollen är bred och du kommer även att stödja arbetet med beredskapsfrågor inom ramen för det civila försvaret med fokus på fastighetsfrågor.

Arbetet innehåller utvecklingsinsatser inom samtliga områden, då inte alltid färdiga mallar finns, vilket ställer krav på dig att vara strukturerad, nyfiken och drivande för att få ditt arbete i mål.

Publiceringsdatum
2024-02-22

Profil
För att lyckas i tjänsten krävs att du har:

• Högskoleutbildning eller eftergymnasial utbildning med inriktning inom t.ex. byggnadsteknik eller fastighetsinriktning alternativt flerårig arbetslivserfarenhet av fastighetsfrågor som vi bedömer som likvärdig
• Erfarenhet inom fastighetsförvaltning med förvaltning och utveckling av fastigheter, lokaler, underhåll och verksamhetsanpassningar.
• Goda kunskaper inom Office-programmen
• Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift

Det är meriterande om du har:

• Utbildning med inriktning mot beredskapssamordning/säkerhet eller motsvarande kunskap förvärvad genom arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av arbete som beställare i upphandlingsärenden
• Erfarenhet av att teckna hyreskontrakt
• Erfarenhet av ansvarig för ett verksamhetsområde

Du som person:

Vi söker dig som är van att ta ansvar och självständigt strukturera ditt arbete. Rollen kännetecknas av en hög grad självständigt arbete med både interna och externa kontakter. Du kan både lyssna och kommunicera för att hitta hållbara lösningar. Du är van att presentera din ståndpunkt och du kan argumentera utifrån verksamhetens behov när så krävs. Du arbetar målmedvetet och planerar ditt arbete med god framförhållning, effektivt och systematiskt. Det förväntas att du kan agera självständigt med Riksgäldens bästa för ögonen och att du är beslutsför inom ditt område och ditt mandat.

Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna.

Övrig information

Välkommen med din ansökan med CV, personligt brev, examensbevis och relevanta betyg via www.riksgalden.se/jobb, senast den 17/3. Ange referens 2024/164. Vi erbjuder en tillsvidaretjänst och tillämpar sex månaders provanställning.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Jessica Palm, chef för Stödenheten, 08- 613 45 82 alternativt HR partner Martin Hammarström, 08- 613 47 75. Lokala fackliga representanter är: Maria Sjöholm, Saco-S och Lena Niklasson, ST som nås via myndighetens växel, tfn. 08-613 45 00

Finansiellt innehav

Som anställd på Riksgälden har du en skyldighet att anmäla ditt innehav av finansiella instrument. För att som anställd på Riksgälden få inneha aktier i bank krävs särskilt tillstånd.

Säkerhetsklassad tjänst

Som anställd vid Riksgälden kan du komma att bli krigsplacerad, utifrån totalförsvarets behov. Vissa roller är placerade i säkerhetsklass och svenskt medborgarskap kan därför vara ett krav.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Riksgäldskontoret (org.nr 202100-2635), https://www.riksgalden.se/

Arbetsplats
Riksgälden

Jobbnummer
8490180

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Riksgäldskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksgäldskontoret: