Lokalintendent

Riksgäldskontoret / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Riksgäldskontoret i Stockholm

Är du vår nya medarbetare som vill bidra till samhällsnytta i finansmarknadens centrum? Riksgälden söker en problemlösande lokalintendent med god känsla för service. I rollen ingår även att stödja i arbetet med beredskapsfrågor inom den egna avdelningen med fokus på fastigheter.

Du tillhör avdelningen för styrning och verksamhetsstöd och rapporterar till chefen för stödenheten. Riksgälden är ett skyddsobjekt.

Din roll

Arbetet omfattar administrativt och operativt ansvar för fastighetsförvaltningen av befintliga och tillkommande lokaler. Du ansvarar exempelvis för det administrativa arbetet med avtal, fakturor, säkerställer att kostnaderna ligger inom ramen för budget samt upphandlingar inom området. Externa kontakter förekommer med bl.a. fastighetsvärden och leverantörer, gällande leverans- och avtalsuppföljning.

Du säkerställer den operativa driften, där du bland annat kommer att arbeta med frågor som rör arbetsmiljö som är kopplade till verksamhetslokalen, med planering av möblering, inventeringar mm. Du ansvarar för att följa upp och åtgärda felanmälningar. Till ditt stöd och bollplank finns en strategisk fastighetsansvarig på myndigheten.

Du är länken mellan verksamheten, fastighetsägaren/värden, internservice och fastighetsteamet, bestående av dig, styr- och arbetsgrupp för fastighetsfrågor samt strategiskt fastighetsansvarig. Du stödjer verksamheten i fastighetsfrågor och arbetar både strategiskt och operativt med hög säkerhet. I ditt ansvar ingår att ta fram beslutsunderlag inför utveckling och förändringar.

Rollen är bred och du kommer även att stödja arbetet med beredskapsfrågor inom ramen för det civila försvaret med fokus på fastighetsfrågor.

Arbetet innehåller utvecklingsinsatser inom samtliga områden, då inte alltid färdiga mallar finns, vilket ställer krav på dig att vara strukturerad, nyfiken och drivande för att få ditt arbete i mål.

Din profil

För att lyckas i tjänsten krävs att du har:

• Högskoleutbildning eller eftergymnasial utbildning med inriktning inom t.ex. byggnadsteknik eller fastighetsinriktning alternativt flerårig arbetslivserfarenhet av fastighetsfrågor som vi bedömer som likvärdig
• Erfarenhet av fastighetsförvaltning eller liknande
• Goda kunskaper inom Office-programmen
• Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
• Svenskt medborgarskap



Det är meriterande om du har:

• Utbildning med inriktning mot beredskapssamordning/säkerhet eller motsvarande kunskap förvärvad genom arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet
• Erfarenhet av arbete om beställare i upphandlingsärenden
• Erfarenhet av att arbeta med fakturahanteringssystem
• Erfarenhet av förhandling



Du som person:

Vi söker dig som är flexibel, initiativtagande och har en tydlig känsla för service och mån om att leverera hållbara lösningar. Du är en problemlösare som har mycket god samarbetsförmåga, där stor vikt läggs vid förmågan till samarbete och att skapa en god arbetsmiljö. Du arbetar målmedvetet och planerar ditt arbete med god framförhållning, effektivt och systematiskt. Rollen kännetecknas av teamarbete, med mycket interna kontakter, vilket kräver att du är lyhörd med hög integritet. Det förväntas att du kan agera självständigt, att du har ett strukturerat arbetssätt, samt att du kan ta initiativ och driva frågor framåt inom ramen för ditt ansvarsområde. I ditt arbete krävs att du har Riksgäldens bästa för ögonen, att du är beslutsför inom ditt område och ditt mandat.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor som vi bedömer som relevanta för tjänsten.

Övrig information

Välkommen med din ansökan med CV, personligt brev, examensbevis och relevanta betyg via www.riksgalden.se/jobb, senast den 5 september 2023. Ange referens 2023/853. Vi erbjuder en tillsvidaretjänst och tillämpar sex månaders provanställning.

För information om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Jessica Palm, tfn. 08- 613 45 82 och kring rekryteringsprocessen Camilla Tegell, HR, tfn 08-613 46 05. Lokala fackliga representanter är: Maria Sjöholm, Saco-S och Ricard Lalander, ST som nås via myndighetens växel, tfn. 08-613 45 00.

Finansiellt innehav
Som anställd på Riksgälden har du en skyldighet att anmäla ditt innehav av finansiella instrument. För att som anställd på Riksgälden få inneha aktier i bank krävs särskilt tillstånd.

Säkerhetsklassad tjänst
Som anställd vid Riksgälden kan du komma att bli krigsplacerad, utifrån totalförsvarets behov. Vissa roller är placerade i säkerhetsklass och svenskt medborgarskap kan därför vara ett krav.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Riksgäldskontoret (org.nr 202100-2635), https://www.riksgalden.se/

Arbetsplats
Riksgälden

Jobbnummer
8031330

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Riksgäldskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksgäldskontoret: