Lokalhandläggare till serviceenheten i Stockholm
Migrationsverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Migrationsverket i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sigtuna,
Knivsta eller i
hela Sverige Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.
Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.
Vi söker en lokalhandläggare till serviceenheten i Stockholm. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar.
Vad du kan förvänta dig
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Du erbjuds även en gedigen introduktion och goda möjligheter till fortlöpande kompetensutveckling.
Publiceringsdatum2016-08-15Dina arbetsuppgifterDu utgör en stödfunktion för enhetschefen i frågor som rör utrymmes- och lokalplanering. Som lokalhandläggare är du spindeln i nätet för en effektiv disponering av myndighetens administrativa lokaler både på kort och lång sikt. Du kommer att dokumentera aktuell lokalanvändning, utarbeta lokalbehovsplaner på basis av de prognoser för bemanning som framarbetas i regionen. Du kommer att utarbeta lokaleffektiviseringsplaner och ansvara för utrymningsplanering och inredningsförsörjning. Du kommer även ansvara för underhållsplaner och gränsdragningslistor av våra lokaler.
Vidare kommer du vara myndighetens representant gentemot lokala fastighetsägare där myndigheten är hyresgäst. Du ansvarar även för utvecklingen av en säker utemiljö runt våra fastigheter. Du ingår i samverkansgruppen för lokalansvariga inom samtliga regioner. I rollen som lokalhandläggare ingår även funktionen som miljösamordnare. Arbetet sker i nära samarbete med säkerhetshandläggaren på orten/regionen samt med myndighetens lokalförsörjningsenhet.
Vad vi förväntar oss
Vi förväntar oss att du är en god representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.
KvalifikationerDu ska ha en akademisk utbildning inom affärsutveckling och entreprenörskap inom byggsektorn eller samhällsbyggnadsteknik, alternativt utbildning från yrkeshögskola som fastighetsförvaltare eller fastighetstekniker. Du har kunskaper om hur man strategiskt planerar lokalförsörjning och inredningsförsörjning. Du har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Vidare har du god kunskap om befintlig lagstiftning inom dina ansvarsområden som t ex. riktlinjer inom ventilation och belysning. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med aktivitetsbaserade arbetsplatser i kontorslandskap. Det är även meriterande med erfarenhet från arbete i offentlig verksamhet.
Personliga kompetenser
Du ska ha god samarbetsförmåga och förhåller dig lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer. Du är även strukturerad och duktig på att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut samt kommunicerar på ett tydligt och smidigt sätt. Vidare har du god förmåga att tillgodogöra dig information muntligt och skriftligt (t ex lagar, föreskrifter).
Upplysningar
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Kontorsarbetstid.
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering: Stockholm.
Resor: Kan förekomma i befattningen, B-körkort är ett krav.
Tillträde för befattningen sker snarast.
Vill du veta mer
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du mejla till
rekrytering@migrationsverket.seVill du veta mer om befattningen och arbetsuppgifterna kontaktar du Teamledare, Christian Goldmayer, 010-485 52 04.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 18 september 2016. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
I denna rekrytering använder vi arbetspsykologiska tester/arbetsprover som en del i processen.
Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMigrationsverket
AdressMigrationsverket
Pyramidvägen 2
16956 Solna
KontorsadressPyramidvägen 2
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2993826
Observera att sista ansökningsdag har passerat.