Lokalförvaltare till förvaltningssektionen

Polismyndigheten - Borås - Sandgärds / Fastighetsskötarjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla fastighetsskötarjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten - Borås - Sandgärds i Borås

Polisen är under stor tillväxt och därmed blir frågan om våra lokaler mycket viktig. Myndigheten äger inte några lokaler utan hyr istället cirka 1,5 miljoner kvadratmeter lokaler fördelat på ca 1 300 hyresavtal till en hyreskostnad om 2,5 miljarder kronor.
Fastighetsförvaltningssektionen är indelad efter myndighetens geografiska Polisregioner. Vi söker nu medarbetare till grupp Väst med stationeringsort Borås.
Lokalbeståndet innehåller både nya och moderna Polishus samt äldre bestånd. I och med vår tillväxtresa kommer du som förvaltare även att jobba med mindre ombyggnationer och lokalanpassningar. Polismyndighetens mångfacetterade uppdrag gör vårt bestånd unikt, allt från vanliga kontorslokaler till speciella funktionslokaler som t.ex. lokaler för förvaring av tjänstehundar, skjutbanor, arrestavdelningar, rum för vapenförvaring, arkiv, forensiska stationer och lab, m.m.

Publiceringsdatum
2023-08-07

Dina arbetsuppgifter
Som lokalförvaltare säkerställer du att lokalerna är verksamhetsanpassade och kostnadseffektiva avseende ditt lokalbestånd. Du ansvarar för att förvalta, samordna och utveckla befintligt lokalbestånd. Du är länken mellan verksamhet, övriga lokalförsörjningsenheten och våra fastighetsägare för att säkerställa att lokalernas utformning uppfyller våra krav och mål.
Rollen innebär många kontaktytor och du samarbetar med såväl andra lokalförvaltare, fastighetsstrateger, projektledare som hyresjurister och ramavtalsleverantörer. Du samarbetar vidare med inköps- och serviceenheten, It-avdelningen och säkerhetsavdelningen samt med verksamheten. Som lokalförvaltare agerar du kravställare gentemot hyresvärdar och leverantörer samt har en god dialog och bygger långsiktiga relationer med övriga interna verksamheter.
Arbetsuppgifter är i huvudsak följande, men andra uppgifter kan också förekomma:
Utifrån hyresgästperspektiv säkerställa att lokalerna är verksamhetsanpassade
Budgetera fasta och rörliga kostnader för ditt lokalbestånd samt medverka i
uppföljning tillsammans med våra ekonomicontrollers.
Driva mindre lokalanpassningsprojekt samt delta i projektgrupper vid större
ombyggnationer/ nybyggnationsprojekt.
Offertförfrågningar, kostnadsuppskattningar och avrop från ramavtalsleverantörer
Medverka tillsammans med hyresjurister i framtagandet av hyres- och serviceavtal
Besvara lokalförsörjningsfrågor samt agera rådgivande gentemot verksamheten
Arbeta för att lagstiftning och arbetsmiljökrav uppfylls i lokalbeståndet, i samråd och
med stöd från verksamheten

Resor ingår i arbetet, till vardags främst inom det geografiska området, men några gånger årligen i nationella nätverk och sammankomster.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Yrkes- och/ eller akademisk utbildning (t.ex. lokalförvaltare, teknisk förvaltare, fastighetsingenjör) alternativt annan utbildning kombinerad med relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Erfarenhet från en liknande roll och av hyres- och serviceavtal
Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, såväl i tal som i skrift
B-körkort
God administrativ förmåga

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Erfarenhet av projektledning, framförallt mindre ombyggnationer/lokalanpassningar
Erfarenhet av byggentreprenader
Erfarenhet av fastighetssystem
Erfarenhet av LOU

Arbetsuppgifterna ställer krav på att du tycker om att ge god service, är relationsskapande och självständigt driver arbetet framåt med fokus på att lösa problem. Du är flexibel, har förmåga att omprioritera i arbetet vid behov och trivs i en miljö med högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik. Vidare är du en god kommunikatör och trivs med att samarbeta samt har en solidarisk inställning till de beslut som fattas. Utöver det ställer rollen krav på att du är strukturerad och noggrann.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Fackliga företrädare
OFR/P: Sofia Ask, tfn 010-563 87 10, sofia.ask@polisen.se
Saco-S Avdelningarna: Lawen Dehghani, tfn: 010-563 85 79, saco-s.avdelningarna@polisen.se
Seko Polisen: Karna Tillheden , tfn 010-561 66 27, sekopolisen@polisen.se
ST vid Nationella avdelningarna: Tom Johnson st.inom-polisen@polisen.se
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Borås
Arbetstid: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Lokalförvaltare
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 28 aug 2023. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A395.136/2023 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
För fullständig annons, se https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/
Polismyndigheten
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-28
E-post: jobb.na@polisen.se

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten - Borås - Sandgärds

Kontakt
Rekryterande chef
Monika Larland
monika.larland@polisen.se

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Polismyndigheten - Borås - Sandgärds

Jobbnummer
8024314

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten - Borås - Sandgärds

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten - Borås - Sandgärds: