Lokalförsörjare/hyresförhandlare till verksamhetsstöd i Solna
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige - var med och påverka utformningen av framtidens kontor
Vi söker en lokalförsörjare/hyresförhandlare till inköpsenheten vid verksamhetsstöd för Skatteverket och Kronofogden i Solna.
Ditt nya jobb
innebär att du, tillsammans med andra lokalförsörjare inom sektionen fastighet och personal, ansvarar för alla delar i lokalförsörjningsprocessen. Arbetet innebär projektledning av lokalprojekt, kvalitetssäkring av stora flytt- och ombyggnadsprojekt, bevakning, kontroll och uppsägning av hyreskontrakt samt administrering av avtal.
I arbetet ingår även att tillsammans med våra kunder planera lokalförsörjningen strategiskt, vilket bland annat innebär att analysera långsiktiga behov, fastställa krav och ta fram strategier i syfte att effektivisera lokalutnyttjandet. Tillsammans med kunden tar du även fram lokalförsörjningsplaner som beslutsunderlag för eventuella förändringar. Du utför också omvärlds- och marknadsbevakning, har kontakt med hyresvärdar och tar fram rapporter till våra kunder.
Arbetet medför många kontakter med kunder, fastighetsägare och -förvaltare, men även inom verksamhetsstöd för att bland annat säkerställa lokalernas säkerhet, skalskydd, arkivstandard, tillgänglighet och miljöpåverkan.
Arbetet medför en del resor då Skatteverket och Kronofogden har kontor på många olika orter.
Vi söker dig som har
• en relevant universitets- eller högskoleutbildning med inriktning på antingen fastigheter, juridik eller ekonomi
• erfarenhet av att arbeta med hyresförhandlingar samt goda kunskaper i hyresjuridik
• kunskap och erfarenhet av arbete med lokalplanering eller fastighetsförvaltning
• erfarenhet av projektledning och projektdeltagande
• körkort för personbil
• god samarbetsförmåga och förmåga att arbeta självständigt
• ett konsultativt förhållningssätt där du är flexibel inför olika intressenters krav och synpunkter men också har 'skinn på näsan' och förmåga att säga ifrån
• god förmåga att kommunicera i tal och skrift
• god förmåga att planera, prioritera och fatta beslut
• god förmåga att arbeta resultat- och målinriktat.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Om du har frågor
kan du kontakta:
Sista ansökningsdatum: 2010-06-06
Publiceringsdatum2010-05-21Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktLinda Jansson, sektionschef, tfn 010-574 95 44
Mikael Wickström, enhetschef, tfn 010-574 99 26
Susanne O'konor, SACO, tfn 010-574 85 55
Jan-Erik Åberg, ST, tfn 010-574 89 75
Maria Themnér, HR-konsult, tfn 010-578 36 41
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Jobbnummer 657976
Observera att sista ansökningsdag har passerat.