Lokalcontroller till vård- och omsorgskontoret

Sollentuna Kommun / Fastighetsskötarjobb / Sollentuna
2025-01-17


Visa alla fastighetsskötarjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun i Sollentuna, Järfälla, Sundbyberg, Stockholm, Södertälje eller i hela Sverige

Har du intresse och kunskap kring verksamhetslokaler och erfarenhet inom vård och omsorg? Vill du vara med och driva förändring när det gäller lokal och fastighetsfrågor inom Sollentuna kommuns vård och omsorgskontor?

Då kan du vara den vi söker till rollen som lokalcontroller!

På Vård- och omsorgskontoret arbetar cirka 120 kompetenta medarbetare.

Vårt uppdrag är att ansvara för äldreomsorgen och omsorgen om personer med funktionsnedsättning. Kontoret är en beställarorganisation och är uppdelat i tre avdelningar och en ekonomistab. Vi har ett mycket gott samarbete mellan politiker, tjänstepersoner och vård- och omsorgsföretag, en budget i balans och en genuin vilja till utveckling.

Publiceringsdatum
2025-01-17

Om tjänsten
Tjänsten innebär att samordna och driva frågor kopplat till lokaler som nyttjas av vård- och omsorgskontoret. Du kommer bland annat företräda kontoret som kravställare i lokalanskaffningsprocessen för att säkerställa ändamålsenliga och kostnadseffektiva lokaler. Du kommer även samverka med lokalförsörjningsenheten, fastighetsägare och utförare i lokalrelaterade frågor.

I din roll som lokalcontroller ingår du i Ekonomistaben och rapporterar till ekonomichefen inom Vård- och omsorgskontoret.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvar:

- Processledare för vård- och omsorgskontorets lokalprocesser och tillhörande administrativa rutiner.
- Ansvarig gentemot den centralt placerade lokalförsörjningsenheten gällande lokalförsörjningsfrågor.
- Ansvarig för att underhåll och andra överenskomna lokalanpassningar utförs i hyrda lokaler enligt gällande gränsdragningslistor så att en god inre och yttre miljö säkerställs
- Vid ny- och ombyggnation av boenden och lokaler företräda kontoret som kravställare i lokalanskaffningsprocessen för att säkerställa ändamålsenliga och kostnadseffektiva lokaler.
- Agera som samordnare vid verksamhetsförändringar/flytt/lokalavveckling och genomföra nödvändiga besiktningar.
- Utveckla och implementera gränsdragningslistor gentemot utförare och fastighetsägare
- Utveckla rutiner och arbetssätt för uppföljning lokalrelaterat ansvar hos utförare samt säkerställa att löpande uppföljning sker.
- Ansvar för att nämndens avtal följs upp med fastighetsägare och utförare
- Ge stöd vid verksamhetupphandlingar när det gäller lokalrelaterade kravställningar och underlag.

Vill du vara med och forma funktionella boenden inom vård och omsorgskontoret med samverkan i fokus? Välkommen med din ansökan!

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en relevant utbildning inom bygg och fastighetsförvaltning och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Det är också meriterande med utbildning och erfarenhet inom socialtjänsten. Du har sannolikt flerårig arbetslivserfarenhet och goda kunskaper och en gedigen förståelse för verksamhetslokaler och socialtjänstens olika verksamhetsområden. Du är van att leda förändringsarbete och har erfarenhet av att driva projekt. Erfarenhet från offentlig verksamhet är meriterande.

Du har hög personlig mognad och trivs med att samarbeta för att nå gemensamma mål. Du har förmåga att skapa en god relation till kommunens olika samarbetspartners. Ditt mål- och resultatorienterade arbetssätt gör att du drivs av att skapa långsiktig framgång och utveckling både för teamet och organisationen. Du måste ha god samarbetsförmåga, vara drivande i uppdraget och även kunna arbeta självständigt. I rollen behöver du vara bekväm med att kommunicera med hyresgäster, fastighetsägare och utförare och vara uthållig i dina arbetsuppgifter.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser fram emot att du blir en del av vårt dynamiska och framåtblickande team!

Vi erbjuder

Hos oss finns en genuin vilja till utveckling och att göra skillnad för de vi är till för. Nöjda brukare och en hög kvalité i våra verksamheter är vårt fokus. Här möts du av kompetenta och hjälpsamma kollegor som tillsammans bidrar till en god arbetsmiljö och stämning på hela kontoret. Vi har kul på jobbet och löser utmaningar tillsammans. Vi värdesätter olika kompetenser och lär av varandra.

Placering i Sollentuna kommun. Sollentuna kommun sitter i nyrenoverade lokaler i Turebergshuset med goda kommunikationer och Sollentuna centrum som granne, även möjlighet till distansarbete under del av arbetstid.



Välkommen till Sollentuna - en kommun mitt i möjligheterna! Tillsammans gör vi Sollentuna bättre varje dag för våra invånare, företagare och organisationer. Vi har tydliga och ambitiösa mål för att skapa trygghet, välfärd och hållbar tillväxt.

Vi erbjuder dig ett meningsfullt och roligt jobb i en stabil miljö där ambitionsnivån är hög. Hos oss får du fantastiska kollegor som vill göra skillnad för andra. Nu söker vi dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Följ med oss på resan mot att skapa Sveriges mest attraktiva kommun!

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/6".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sollentuna kommun (org.nr 212000-0134)

Kontakt
Joakim Myrnäs, Ekonomichef
08-57922050

Jobbnummer
9109320


Prenumerera på jobb från Sollentuna Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna Kommun: