Lokal inköpssamordnare

Göteborgs kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg, Majorna, Linné, Örgryte och Härlanda ska få en bättre vardag. Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till insatser för en jämlik stad. Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov.
Vi vill skapa en mer likvärdig och effektiv socialtjänst som utgår från evidens och erfarenhet.

Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i stadens hjärta - jobba hos oss!


Publiceringsdatum
2021-06-01

Arbetsuppgifter
Socialförvaltningen Centrum förstärker inköpsfunktionen och söker nu ytterligare en lokal inköpssamordnare (LINK) till ekonomiavdelningen.

I uppdraget som lokal inköpssamordnare kommer du att jobba i team tillsammans med övriga medarbetare inom inköpsfunktionen. I uppdraget ingår att arbeta med strategier och rutiner för verksamhetens köp av vård och boende enligt Socialtjänstlagen. Du ansvarar för att upprätta avtal för de placeringar som verksamheten fattat beslut om liksom att säkerställa korrekt dokumentation och kvalitetssäkrade underlag. Arbetet innefattar analys och uppföljning av avtal, både vad gäller underavtal till ramavtal liksom direktupphandlingar. Genom att följa upp avtal och avtalstider samt sammanställa erfarenheter ger du input till verksamhetens ekonomi- och kvalitetsuppföljning.

I rollen som lokal inköpssamordnare kommer du att vara ett operativt stöd till såväl handläggare och chefer i inköpsprocessen, vilket innebär att stötta vid avtalsförhandlingar och vid val av insats/leverantör, liksom delta i kontakter med leverantörer. Du tar även fram informations- och utbildningsmaterial samt utbildar berörda enheter och chefer i processer och rutiner gällande avtalsfrågor.
I rollen kan ingå att vara ett stöd i inköpsprocessen vad gäller förvaltningens övriga inköp. Innehållet i tjänsten kan komma att förändras över tid.

Som lokal inköpssamordnare hos oss erbjuds du ett utmanande och omväxlande arbete med kompetenta och engagerade kollegor!



Kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleexamen inom ekonomi, juridik eller annan högskoleexamen som tillsammans med erfarenhet kan bedömas som likvärdig.
Du har goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling samt erfarenhet av avtalsutformning och avtalstolkning.
Uppdraget kräver tidigare erfarenhet från arbete inom verksamhetsområdet socialtjänst. Vidare har du goda kunskaper i Office-paketet och Excel. Kunskaper i Treserva ses som meriterande.

Du har god förmåga att planera och strukturera ditt arbete samt förmåga att självständigt driva processerna framåt. Du har också en god analytisk förmåga och ser lätt orsakssamband där du på ett effektivt sätt kan identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar.

Din sociala kompetens är väl utvecklad och du arbetar gärna tillsammans med dina kollegor för att utföra uppgifter och nå mål. Du har god pedagogisk och kommunikativ förmåga där du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. Vidare har du en förmåga att skapa goda relationer med dem du har kontakt med i ditt arbete. Du gillar att lära nytt och att vara med och utveckla verktyg, metoder och arbetssätt.

Välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Som en del av urvalsprocessen kommer vi att använda oss av arbetspsykologisk testning. Har du en aktuell profil för tjänsten kommer du att få ett test skickat till den e-postadress du uppger i din ansökan efter sista ansökningsdag. Kontrollera därför även skräpkorgen i din mail.

Intervjuer för denna tjänst kommer att hållas digitalt på grund av rådande pandemi.

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde så fort som möjligt eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C57004".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Socialförvaltningen Centrum

Jobbnummer
5782237

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: