Logoped till barnhabiliteringen i Falkenberg

Region Halland / Logopedjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logopedjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Halland i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Kungsbacka eller i hela Sverige

Om arbetsplatsen
Habiliteringen i Falkenberg är en av fyra mottagningar i Halland som ger habiliterande insatser till barn, unga och vuxna med olika former av funktionsnedsättningar så som autism, intellektuell funktionsnedsättning och motoriska svårigheter.

Mottagningen är indelad i tre team varav två arbetar med barn upp till 16 år och ett med vuxna från 16 år.

Publiceringsdatum
2021-04-08

Dina arbetsuppgifter
Logopeden arbetar i team tillsammans med arbetsterapeut, kurator, specialpedagog, psykolog, sjuksköterska, läkare och fysioterapeut/sjukgymnast och dietist.

I arbetsuppgifterna ingår bedömning, behandling och uppföljning av oralmotoriska svårigheter, tal- språk- och kommunikationssvårigheter samt ät- och sväljssvårigheter samt utprovning och förskrivning av kommunikationshjälpmedel. Vissa del av det logopediska arbetet sker i direkt kontakt med patienten. En stor del av arbetet består i att ge information, utbildning och handledning till vårdnadshavare och andra i patientens nätverk, exempelvis förskola/skola. Det kan också bli aktuellt att hålla föräldragrupper i Tecken som AKK (TAKK).

Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad logoped. Vi ser gärna att du har erfarenhet som logoped inom habiliteringsverksamhet. Det är också en fördel om du har kunskaper och kännedom om Alternativ Kompletterande Kommunikation (AKK). Körkort B erfordras då tjänsten innefattar hem- och skolbesök.

Du som söker har ett pedagogiskt förhållningssätt och kan på ett tydligt och enkelt sätt presentera och kommunicera information. Du har erfarenhet av och uppskattar att arbeta såväl i team som självständigt. Du är öppen för förändringar och nya idéer som bidrar till att förbättra verksamheten och delar även med dig av din kunskap. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!

Övrig information
Inför eventuell anställning görs alltid kontroll i belastnings- och misstankeregistret. Vänligen medta ett aktuellt utdrag till ev. intervjutillfälle.

Om Region Halland
Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är "Halland ­ - bästa livsplatsen" och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa!

Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund.

Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
100% t.o.m. 2022-04-31. Tillträde: 2021-06-01 eller enligt överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION HALLAND

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/351".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Halland (org.nr 232100-0115)

Arbetsplats
Ambulans diagnostik och hälsa, Habiliteringen Falkenberg

Jobbnummer
5679468

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Halland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Halland: