Logoped, Barn- och elevhälsan
Uddevalla kommun, Barn- och utbildning / Logopedjobb / Uddevalla
2016-09-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Logoped, Barn- och elevhälsan" (publicerad 2016-10-21) ⬅️
Visa alla logopedjobb i Uddevalla,
Munkedal,
Färgelanda,
Vänersborg,
Trollhättan eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uddevalla kommun, Barn- och utbildning i Uddevalla,
Vara eller i
hela Sverige Liv, lust och läge blir livskvalitet i Hjärtat av Bohuslän! Allt fler upptäcker Uddevalla som en attraktiv plats att bo och leva i. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 54 000 invånare. Uddevalla har med sin placering vid hav, skog och fjäll en omväxlande och vacker natur. Handeln är stark och kommunen har ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och samverkan.
Barn och elevhälsan är en resurs- och stödfunktion till de kommunala förskolorna, grundskolorna och grundsärskolorna.
Här arbetar psykologer, specialpedagoger, kuratorer, skolsköterskor, logopeder och talpedagog.
Vi har uppdraget att främja barns/elevers lärande och utveckling, att vara en garant för elevens rättsäkerhet och likvärdighet, samt verka för att det förebyggande och hälsofrämjande arbetet prioriteras.
Vi arbetar på individ-, grupp- och organisationsnivå genom riktade insatser till barn/elever, med stöd till föräldrar och personal samt genom verksamhetsutveckling.
Båda våra logopeder kommer att gå på föräldraledighet, så vi behöver vikarier för dem. Du kommer huvudsakligen arbeta inom grundskola och grundsärskola, men viss del riktas även till förskolan.
Publiceringsdatum2016-09-07Dina arbetsuppgifterLogopeden arbetar hälsofrämjande och förebyggande genom kompetenshöjning. Detta sker genom fortbildning, så som föreläsningar och konsultation.
Logopeden gör grundläggande språkutredningar som komplement till andra insatser inom skolan.
Logopeden medverkar vid behov i elevhälsoteamsmöten. I de ärenden där logopeden bedömer att det finns behov av intervention erbjuds detta. Den intervention som erbjuds är direkt riktad till eleven och/eller indirekt genom föräldrar.
Logopeden och talpedagogen har ett nära samarbete. Logopeden har även ett nära samarbete med förskolans specialpedagoger.
Samverkan med både interna och externa aktörer.
KvalifikationerVi söker dig som är leg logoped.
Du har god förmåga att samarbeta och att skapa goda relationer. Du kan arbeta självständigt och strukturerat samt ta eget ansvar och egna initiativ. Erfarenhet av utredning med CELF-4 är meriterande. Goda kunskaper i svenska språket och förmåga att uttrycka sig väl i både tal som skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Körkort och tillgång till egen bil är ett krav.
AnställningsvillkorAnställningsperiod är 2016-11-14--2017-12-31.
Före anställning ska;
• lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg lämnas in,
• giltigt utdrag ur polisens belastningsregister lämnas in eller visas upp, beroende på skolform.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.
Vår värdegrund är Öppenhet, Respekt och Professionalitet och beskriver vårt förhållningssätt i mötet med våra kunder, kommuninvånare och brukare.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2016-11-14 Visstidsanställning
ErsättningEnl avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-19
Ange följande referens när du ansöker: 2016/598
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVerksamhetschef Lena Cederberg 0522-69 71 95
Facklig kontaktNås via kommunens växel 0522-69 60 00
FöretagUddevalla kommun, Barn- och utbildning
AdressUddevalla kommun, Barn- och utbildning
Varvsvägen 1
45181 Uddevalla
KontorsadressVarvsvägen 1
Jobbnummer 3033284
Observera att sista ansökningsdag har passerat.