Logistikutvecklare Till Meds

Meds Apotek AB / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Meds Apotek AB i Stockholm

Vi vill att det skall vara enkelt och smidigt, ja till och med härligt, att handla på apotek. MEDS är ett snabbt växande onlineapotek med tillstånd från Läkemedelsverket som lanserades 2018. Målet är att bli hela Sveriges favoritapotek, och det når vi genom att erbjuda den bästa kundupplevelsen med ett väldigt brett utbud av produkter, personlig rådgivning och blixtsnabba leveranser var du än befinner dig - även sena kvällar och helger.

På MEDS säljer vi receptbelagda och receptfria läkemedel online - både till dig, din familj och ditt husdjur. Vi har även ett stort sortiment inom hälsa och skönhet, allt för ditt välmående. Att jobba på MEDS innebär en miljö där det ständigt är mycket på gång och där vi har väldigt roligt tillsammans på vägen. Vi kan stolt lyfta fram att kollegorna är något som uppskattas mycket i samtliga interna undersökningar, och vi kan bara hålla med.

Om rollen:

Du ansvarar för lagerterminalens logistik- och driftsutveckling och är med och driver vår förändringsresa. Du utvecklar processer och verktyg som ger verksamheten goda förutsättningar för att nå de mål som är uppsatta gällande medarbetarengagemang, leveranssäkerhet, kundnöjdhet, produktivitet samt kvalitet. Då vi utvecklar alla affärskritiska IT system själva är det viktigt att vara intresserad och duktig på att specificera förbättringsområden i samarbete med vårt IT team.

Du ansvarar för att stötta organisationen med att starta upp förbättringsgrupper, implementera 5S och vara med och skapa en kultur där vi ständigt arbetar med förbättringar. Det är en roll som kräver stort fokus och mycket närvaro på golvet för att öka engagemanget. Processer som du bl a kommer att arbeta med är att se över lagrets layout, ABC-analyser för att säkerställa att rätt produkter är placerade på rätt plats, till att ta fram förslag på hur våra whiteboard-tavlor är utformade för våra uppstart-samt förbättringsmöten. Du kommer att vara den som sätter standarden när det gäller struktur och ordning & reda samt att det är du som ansvarar för att förmedla budskapet till hela organisationen. Du kommer även att jobba med att se över våra fraktalternativ för att identifiera dagens utmaningar och se framtida behov för att på ett hållbart sätt leverera en kundupplevelse i världsklass! Du ges möjlighet att arbeta med varierande projekt inom verksamheten och arbetar med förstudier och bidrar till att ta fram effektiva lösningar. Vi tror att du har erfarenhet av att driva och utveckla en verksamhet utifrån LEAN, då det är en stark ådra i vår affärsfilosofi. Vi söker dig som tar ansvar och initiativ samt är van att leverera kvalitet i tid. Du får gärna utmana oss i traditionella tillvägagångssätt och presentera alternativa lösningar.

Du kommer att ha en nyckelroll för både logistiken och hela MEDS. Du rapporterar till logistikchef.

Vi söker dig som:

• Drivit strukturerat förbättrings- och förändringsarbete enligt LEAN-metoder och 5S
• Drivit förändringsprojekt på ett framgångsrikt sätt
• God ekonomisk kunskap och förståelse
• Erfarenhet av förändringsledning och trivs i en snabbrörlig miljö
• Mycket hög analytisk förmåga
• Mycket goda kunskaper inom Excel (pivottabeller, avancerade funktioner, makron)
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då båda språken förekommer i tjänsten

Det är även meriterande om du har erfarenhet från apoteksbranschen.

Vi söker dig med relevant utbildning, gärna inriktning mot Supply Chain. En förutsättning för att lyckas i rollen är att du är prestigelös och pedagogisk samt har en förmåga att inspirera andra i utvecklingsarbetet. Du känner dig bekväm med och har en god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt, samt att samverka med personer på alla nivåer, såväl internt som i externa sammanhang. Att du är självgående, noggrann, målmedveten, handlingskraftig, strukturerad, affärsmässig samt har ett stort engagemang och driv ser vi som en självklarhet. Du har god administrativ förmåga och datorkunskap samt en övertygelse om att vi når resultat genom samarbete och samverkan. Vi ser framför oss att du är starkt engagerad kring ditt arbete och att du motiveras av att vara med och skapa hela Sveriges favoritapotek.

Vi erbjuder dig: - En entreprenörsdriven och välfinansierad verksamhet i en spännande bransch, med stor potential.
• Stora karriärmöjligheter med varierande och utmanande arbetsuppgifter samt frihet under ansvar.
• Generöst friskvårdsbidrag
• Tjänstepension
• Grym personalrabatt!

Tjänsten omfattar heltid med start enligt överenskommelse.

Vid frågor, vänligen ta kontakt med: Frida Edman, People and Culture Generalist: frida.edman@meds.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2022-11-17

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Meds Apotek AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Meds Apotek AB (org.nr 559093-4575)

Arbetsplats
Meds Apotek

Jobbnummer
7179730

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Meds Apotek AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Meds Apotek AB: