Logistiksupport till S:t Eriks i Högsbo

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vill du arbeta med logistikfrågor och har en administrativ bakgrund? Vill du dessutom arbeta med att skapa långsiktiga relationer mot både kunder och leverantörer? Då är tjänsten som Logistiksupport hos S:t Eriks något för dig!

Publiceringsdatum
2017-11-02

Om tjänsten
S:T Eriks erbjuder produkter som marksten/plattor, rör/brunnar, stödmurar och takpannor av prefabricerad betong. Deras kunder består av större och mindre entreprenadföretag i bygg- och anläggningsbranschen, kommuner, statliga verk samt återförsäljare. De består av 400 medarbetare och du kommer att arbeta på deras kontor i Hjällbo, Göteborg. I din roll kommer du att ha ett nära samarbete med övriga kollegor på kontoret, bland annat innesäljare och truckförare. Rollen som logistiksupport innebär att företräda företaget gentemot externa kunder och leverantörer och på ett professionellt sätt underlätta för en smidig logistisk in- och utlastning. Detta för att S:t Erik skall vara det naturliga valet för kunden. Exempel på arbetsuppgifter är:

* Ansvara för att arbetssätt rörande logistik sker på bästa kundvänliga sätt och att effektiviteten i arbetet ständigt förbättras och fellastningar minimeras
* Hålla ordning och reda i chaufförsexpeditionen och vara behjälplig för att underlätta en smidig hantering av chaufförerna
* Uppkopplad på logistiksupports telefonslinga och arbeta för att 100% avisera sin hämtning
* Kontaktperson mot lokala transportbolagen
* Administrera logistiksupport mail, fraktsedlar, boka transporter, tullhanteringar och återrapportera inleveranser
* Ta emot förplocklistor från sälj som kräver förplockning och vidarebefordra till lager, vid t.ex. utställningar och mässor
* Ta fram lastlistor och återrapportera följesedlar när truckdatorerna ej fungerar
* Handlägga returer, vara delaktig i returmottagningskontroll och ansvar för att Jeeves uppdateras med aktuellt status
* Vara delaktig i att optimera lagergården och utlastningsfunktionen

Om dig
Vi söker dig som har en administrativ bakgrund och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Vidare har du en god datorvana och har tidigare arbetat i något affärssystem. Det är meriterande om du tidigare arbetat i en liknande roll. Det här är ett jobb för dig som är serviceminded, målfokuserad, initiativtagande och drivande. Vidare har du förmåga att både arbeta i grupp och självständigt samt har ett stort kundfokus.

Viktigt för tjänsten är:

* tidigare erfarenhet från en administrativ roll
* god datorvana
* svenska och engelska i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Logistiksupport är ett konsultuppdrag med tillsättning så snart som möjligt. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Det är till att börja med ett föräldravikariat på 1,5 år, men för rätt person finns goda möjligheter till en direkt anställning hos S:t Eriks.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Fahlström på 031-725 45 08.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Fahlström 031-725 45 08

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3781005

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: