Logistiksamordnare sökes

Adecco, Office & HR, Göteborg / Logistikjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco, Office & HR, Göteborg i Stenungsund, Trollhättan, Göteborg, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige

Adecco söker nu en logistiksamordnare
Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt så sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco Office & HR förmedlar administratörer, receptionister, sekreterare, administrativa chefer, HR-personal, personalchefer m fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag. Mer information om Adecco finner du på www.adecco.se
Nu söker vi omgående en logistiksamordnare till ett av våra kundföretag i Stenungsund

Publiceringsdatum
2010-04-23

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att vara ansvarig för alla kundordrar från registrering till fakturering. I arbetet ingår bokning och samordning av transporter, leveransdokumentation, leverans- och lagerbevakning, inventering, reklamationshantering, frakt- och leveranskostnadsoptimering samt arbete med tulldeklarationer. Andra arbetsuppgifter är rapportering och råvarubeställningar. Arbetsspråk är engelska och svenska.

Erfarenheter
Vi söker dig som har läst tekniskt gymnasium eller motsvarande och som har mycket goda kunskaper i engelska såväl muntligt som skriftligt. Du har goda kunskaper i Office-paketet, framförallt i Excel, och är en van datoranvändare. Vidare har du kunskaper i Farligt Gods-hantering på väg, sjö och flyg. Kunskaper i SAP är mycket meriterande, likaså om du har en bakgrund inom industri, kemi och/eller teknik.

Dina personliga egenskaper
Som person är du framförallt en serviceminded teamplayer som har lätt för att samarbeta med andra. Andra egenskaper som värdesätts är noggrannhet, flexibilitet och lyhördhet. Du är självgående i ditt arbete och har god kommunikationsförmåga. Vidare tycker du om att utvecklas och lära dig nya saker. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.
Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult på Adecco och blir uthyrd till vårt kundföretag men för rätt person finns goda möjligheter till anställning hos vår kund.

Så ansöker du
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt, intervjuer kommer att hållas löpande under ansökningstiden. Ansök till tjänsten genom att registrera dig på vår hemsida www.adecco.se för att därefter ansöka.
Vid frågor rörande:
• det aktuella uppdraget och kunden vänligen kontakta konsultchef
Jakob Kejerud på telefon 031 725 45 58.
• rekryteringsprocessen vänligen kontakta rekryteringsansvarig
Helena Åhs på telefon 031 725 45 38.
Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Företag
Adecco, Office & HR, Göteborg

Adress
Adecco, Office & HR, Göteborg
Götgatan 11
41110 Göteborg

Kontorsadress
Götgatan 11

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-725 45 00

Jobbnummer
635573

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco, Office & HR, Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco, Office & HR, Göteborg: