Logistiksamordnare sökes
Adecco, Office & HR, Göteborg / Logistikjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Stenungsund,
Orust,
Lilla Edet,
Tjörn,
Kungälv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco, Office & HR, Göteborg i Stenungsund,
Trollhättan,
Göteborg,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Adecco söker nu en logistiksamordnare
Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt så sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco Office & HR förmedlar administratörer, receptionister, sekreterare, administrativa chefer, HR-personal, personalchefer m fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag. Mer information om Adecco finner du på
www.adecco.seNu söker vi omgående en logistiksamordnare till ett av våra kundföretag i Stenungsund
Publiceringsdatum2010-04-23Dina arbetsuppgifterDu kommer att vara ansvarig för alla kundordrar från registrering till fakturering. I arbetet ingår bokning och samordning av transporter, leveransdokumentation, leverans- och lagerbevakning, inventering, reklamationshantering, frakt- och leveranskostnadsoptimering samt arbete med tulldeklarationer. Andra arbetsuppgifter är rapportering och råvarubeställningar. Arbetsspråk är engelska och svenska.
ErfarenheterVi söker dig som har läst tekniskt gymnasium eller motsvarande och som har mycket goda kunskaper i engelska såväl muntligt som skriftligt. Du har goda kunskaper i Office-paketet, framförallt i Excel, och är en van datoranvändare. Vidare har du kunskaper i Farligt Gods-hantering på väg, sjö och flyg. Kunskaper i SAP är mycket meriterande, likaså om du har en bakgrund inom industri, kemi och/eller teknik.
Dina personliga egenskaperSom person är du framförallt en serviceminded teamplayer som har lätt för att samarbeta med andra. Andra egenskaper som värdesätts är noggrannhet, flexibilitet och lyhördhet. Du är självgående i ditt arbete och har god kommunikationsförmåga. Vidare tycker du om att utvecklas och lära dig nya saker. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.
Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult på Adecco och blir uthyrd till vårt kundföretag men för rätt person finns goda möjligheter till anställning hos vår kund.
Så ansöker duDu är välkommen att ansöka så snart som möjligt, intervjuer kommer att hållas löpande under ansökningstiden. Ansök till tjänsten genom att registrera dig på vår hemsida
www.adecco.se för att därefter ansöka.
Vid frågor rörande:
• det aktuella uppdraget och kunden vänligen kontakta konsultchef
Jakob Kejerud på telefon 031 725 45 58.
• rekryteringsprocessen vänligen kontakta rekryteringsansvarig
Helena Åhs på telefon 031 725 45 38.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
FöretagAdecco, Office & HR, Göteborg
AdressAdecco, Office & HR, Göteborg
Götgatan 11
41110 Göteborg
KontorsadressGötgatan 11
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-725 45 00
Jobbnummer 635573
Observera att sista ansökningsdag har passerat.