Logistikkoordinator till spännande företag i Norrköping!

Framtiden i Sverige AB / Organisationsutvecklarjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden i Sverige AB i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige

Har du ett intresse för logistik och drivs av spännande utmaningar? Då har vi tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2020-02-25

Arbetsuppgifter
I rollen som logistikkoordinator kommer du arbeta mot befintliga kunder. Du kommer köpa in frakter som du sedan säljer vidare till andra bolag som genomför transporter. Detta sker genom prisförhandlingar med olika kunder. Du kommer sedan ansvara för transporterna och följa dessa från start till mål. Det kommer även ingå att rapportera avvikelser och uppföljningar mot kunderna. Den dagliga kommunikationen sker på engelska.

Om företaget
Vår kund är ett privatägt internationellt företag med kontor i 19 olika länder. De arbetar med spedition och transport för kundanpassade internationella transporter via väg, sjö, tåg och flyg. I Norrköping sitter för tillfället 12 personer. Vår kund är i en expanderingsfas och behöver således bli fler anställda. Här ges du möjligheten att utvecklas i din yrkesroll och ta nästa steg i karriären.

Profil
Skallkrav:
• Svenska & Engelska i tal och skrift
• Grundskola & Gymnasium
• Excell kunskaper

Meriterande:
• Erfarenhet av logistik
• Tyska
• Speditör bakgrund
• Arbetat B2B mot stora företag

Personliga egenskaper och beteenden:
För att trivas i rollen som logistikkoordinator behöver du vara strukturerad och stresstålig. Du behöver gilla att vara länken mellan kunder och leverantörer. Även en viktig del är att kunna ta alla olika människor i olika situationer.

Om företaget
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Anställningsvillkor
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Norrköping
Arbetstider: Vardagar 8-17

Sök denna utvecklande tjänst redan idag eller tipsa en vän! Urval sker löpande...

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Framtiden i Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "21543".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Framtiden i Sverige AB (org.nr 556686-5142), http://www.framtiden.com

Arbetsplats
Framtiden AB

Jobbnummer
5117626

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden i Sverige AB: