Logistikkoordinator till Lindström Group

Barona Professionals AB / Logistikjobb / Stockholm
2024-07-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Logistikkoordinator till Lindström Group" (publicerad 2024-09-03) ⬅️


Visa alla logistikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Barona Professionals AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Har du ett öga för detaljer och en passion för logistik? Lindström Group söker en Logistikkoordinator som vill spela en nyckelroll i deras heltäckande servicelösning genom att säkerställa precision och effektivitet och bidra till företagets framgång.

Om Lindström Group

Lindström Group är ett av Europas främsta textilserviceföretag med över 175 års erfarenhet i branschen. De erbjuder ett brett utbud av servicelösningar med allt från arbetskläder, skyddskläder, mattor, restaurang-och-hotelltextilier till absorptionsmattor och torkdukar för industrin. Lindströms heltäckande service inkluderar behovsanalys, inköp, lagerhållning, uthyrning, tvätt och efterbehandling, leveranser, ersättning, och slutligen återvinning. Med ett stort kund-och-miljöfokus når Lindström en bred målgrupp.
Lindström Group har ca 3 000 medarbetare med närvaro i över 20 länder världen över som bidrar till företagets framgång och utveckling. De anställda utgör hjärtat i verksamheten där arbetsglädje och gemenskap värdesätts högt. Genom initiativet Grow with us, finns goda möjligheter att utvecklas professionellt.

Om positionen

Lindström söker en driven och erfaren Logistikkoordinator för att stärka logistikfunktionen på orter där företaget är verksamma. Du utgår gärna från Stockholm och i rollen ska du även vid tillfälle resa till orter där organisation finns.
I denna roll kommer du att handleda servicerepresentanter och erbjuda daglig vägledning för att säkerställa högkvalitativa leveranstjänster. Du ansvarar för onboarding och kompetensutveckling av nya servicerepresentanter, inklusive underleverantörer, och arbetar aktivt för att inspirera och motivera dem, vilket skapar en positiv och produktiv arbetsmiljö. Planering och underhåll av leveransrutter för att optimera effektiviteten och minska kostnader ingår också i dina uppgifter.

Du kommer att samarbeta med både interna och externa intressenter för att säkerställa och förbättra leveranstjänster och kundnöjdhet. Dessutom är du ansvarig för att kontrollera fakturor och prissättningsberäkningar för att garantera korrekthet och överensstämmelse med budgetar och affärsmål.
Vi söker dig som har starka ledarskapsförmågor, utmärkta organisatoriska färdigheter och en passion för att skapa enastående kundupplevelser. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vill vara en del av ett dynamiskt team, är du varmt välkommen att läsa vidare och ansöka.

Dina ansvarsområden

Handleda servicerepresentanter


Daglig vägledning av leveranstjänster


Onboarding och kompetensutveckling av servicerepresentanter (underleverantörer)


Inspirera och motivera servicerepresentanter


Underhåll och planering av rutter


Säkerställa och förbättra leveranstjänster och kundnöjdhet i samarbete med interna och externa intressenter


Kontroll av fakturor och prissättningsberäkningar



Kvalifikationer

Erfarenhet inom transportlogistik och/eller en gymnasial eller vuxenutbildning i logistik


Kännedom om transportlagstiftning vid behov


Kunskap om områdets vägnät och trafikarrangemang


Kännedom om företagets operativa riktlinjer relaterade till distributionstjänster


Färdighet i vanligt förekommande kontorssystem


Flexibel, fast och tillgänglig lagspelare som klara både planerat arbete och snabba lösningar när det behövs



Kompetenser

Beslutsfattande och initiering av åtgärder: Besluta, ta ansvar, ta kalkylerade risker, ta initiativ och generera aktivitet.
Planering och organisering: Sätta mål, planera, etablera bereds planer, hantera tid, resurser och människor och övervaka framsteg.
Arbeta med människor: Förstå och anpassa sig till andra, uppmuntra, lyssna in och stödja kollegor.
Presentera och kommunicera information: Tala tydligt och uttrycka åsikter, skapa presentationer och visa trovärdighet.
Entreprenörs och kommersiellt tänk: Hålla sig uppdaterad med konkurrensinformation och marknadstrender, identifiera affärsmöjligheter, visa ekonomisk medvetenhet och överse kostnader.

Vem är du

Du kännetecknas av att vara handlingskraftig och driven, lösningsorienterad och serviceinriktad. Du har ett öga för detaljer, samtidigt som du kan se den större bilden. Du är en god organisatör och människokännare som kan arbeta både operativt och strategiskt. Utöver detta är du en doer som trivs i multikulturella kretsar och gillar att utvecklas professionellt.

Övrig information

Dina arbetstider är måndag-fredag klockan 8-17. Hos Lindström erbjuds kollektivavtal, friskvårdsbidrag och en årlig bonus. I slutet av rekryteringsprocessen kommer du att få genomgå tester. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Emma Hjort på emma.hjort@barona.se. Observera att vi på grund av GDPR inte kan ta emot ansökningar via e-post.

Om Barona
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund men levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering. Läs mer: https://barona.se/om-barona/


Vi ser fram emot din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Barona Professionals AB (org.nr 556998-2167)

Arbetsplats
Lindström Services AB

Kontakt
Emma Hjorth
emma.hjorth@barona.se

Jobbnummer
8781798

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Barona Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Barona Professionals AB: