Logistikkoordinator till internationellt företag
Jurek Rekrytering & Bemanning / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2015-05-08Dina arbetsuppgifterI rollen som logistikkoordinator ansvarar du för daglig fakturering av kundorders samt att sändningar levereras till kund enligt överenskommelse. Tjänsten innefattar till stor del att vara spindeln i nätet samt ge god service till svenska slutkunder, leverantörer, dotterbolag och distributörer. Rollen innebär även att arbeta med olika typer av administrativa sysslor som exempelvis fakturaavprickning, avvikelsehantering samt hantering av exportdokument.
Ett urval av arbetsuppgifterna är enligt följande:
• Handlägga och bevaka ordererkännande samt fakturera utleveranser
• Handlägga fraktbeställningar.
• Bokning av transporter inrikes samt export inom och utom EU.
• Ansvarar för garantiärenden från dotterbolag och distributörer.
• Fakturaavpricka samt om nödvändigt kontera leverantörsfakturor.
• Vidarefakturering av provision, frakt och transportförsäkring.
• Vidarefakturering av reparationer från fabrik till distributörer.
Du kommer att tillhöra logistikavdelningen som idag består av 6 personer.
Vem är du?
Vi söker nu dig som har logistikutbildning i grunden och gärna något års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Har du arbetat i Jeeves tidigare. Då mycket av arbetet sker på engelska är det viktigt att du är flytande i både svenska och engelska språket.
Personliga egenskaper vi söker hos dig är självgående, initiativtagare och pålitlig. Andra ord som beskriver dig är lösningsorienterad, flexibel samt besitter sociala färdigheter. Det är meriterande om du har erfarenhet av olika kulturer och arbetat med ett internationellt nätverk tidigare.
Du erbjuds
Startdatum är 1 juni 2015 och uppdraget kommer att på i fyra månader. Denna tjänst ingår i Jureks uthyrningsverksamhet. Kunden sitter i trevliga lokaler i Kista.
För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Malin Sjöström på 070-972 14 70 alternativt
malin.sjostrom@jurekbemanning.se . Du är välkommen att ansöka denna tjänst via vår hemsida:
www.jurekbemanning.se . Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Om företagetJurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.
Start:
1 juni 2015
ErsättningEnligt överenskommelse
Sista ansökningsdag
Snarast, vi går igenom urvalet löpande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-17
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2714
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Sjöström 0709-721470
malin.sjostrom@jurekbemanning.seFöretagJurek Rekrytering & Bemanning
AdressJurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2286264
Observera att sista ansökningsdag har passerat.