Logistikkoordinator till Bromma omgående

Arena Personal Sverige AB / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-04-14

Om tjänsten
Till vår kund inom tillverkningsbranschen söker vi nu en självgående logistikkoordinator med öga för detaljer. Kunden samarbetar med både internationella och nationella kunder inom fordonsindustrin och är belägna i Bromma (Ulvsunda) med närhet till goda kommunikationer.

Detta uthyrningsuppdrag är ett föräldravikariat under ett år med start i slutet på april. Arbetstiderna är 08.00 - 17.00.

Som logistikkoordinator arbetar du självständigt, men samarbetar med alla funktioner inom företaget och har daglig kontakt med ordermottagare, inköp, produktion, lager, customer service och ekonomi. I din roll godkänner, planerar och felsöker du ordrar. Det är ditt ansvar att ha koll på vilka order som kommit in, se över om material är bekräftat eller om det behövs planeras på annat sätt för att passa kundens behov.

Profil
Till rollen som logistikkoordinator söker vi en praktiskt lagd person som gärna är teknisk kunnig. Har du erfarenhet från liknande roll i en tillverkande bransch är det mycket meriterande. Det är viktigt att du som logistikkoordinator har en förståelse för hela processen samt har en bra överblick över alla flöden, för att klara av ditt arbete på bästa sätt.

Följande kompetenskrav ställs:
• Gymnasieutbildning, gärna med en teknisk inriktning eller liknande
• Minst två års erfarenhet från liknande arbete
• Goda kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel
• Svenska och engelska, flytande i både tal och skrift

Vår kund har nyligen bytt affärssystem till Microsoft Dynamics AX. Har du arbetet i detta alternativt annat större system för lager och produktion, exempelvis SAP eller Movex, är det meriterande.

Vi letar efter en person som är snabb och effektiv och som inte är rädd för att ta egna initiativ. För att lyckas i rollen krävs det att du är anpassningsbar och prestigelös samt har förmågan att behålla lugnet när stressiga situationer uppstår. Detta är nämligen en varierad roll där ingen dag är den andra lik och problemlösning är en stor del av arbetsdagen. Självklart är du också social, positiv och trivs i en roll där du ger hög service till dina kollegor och bidrar till en god stämning på arbetsplatsen.

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Vi erbjuder

Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.

Du har nära kontakt med din konsultchef som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.

Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.

Om verksamheten

Arena Personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen, där även Arbetslivsresurs och Impact ingår. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-28
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3312
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ida-Maria Bruhn 08-587 117 00

Företag
Arena Personal Sverige AB

Adress
Arena Personal Sverige AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2783544

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Sverige AB: