Logistikkoordinator med Excel-kunskaper sökes!
Aditro Logistics Staffing AB / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aditro Logistics Staffing AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2015-11-13Om företagetGenom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se
Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.
Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag.
ArbetsuppgifterVi söker för kunds räkning en logistikkoordinator till deras Stockholmskontor. Uppdraget är en del av Aditro Logistics uthyrningsverksamhet och till en början löper uppdraget på sex månader men med möjlighet till förlängning och eventuellt övertagande av kund.
Dina arbetsuppgifter kommer variera men med du kommer ha klar fokus på de administrativa delarna, där arbete i Excel och skapande av rapporter är vanligt förekommande. Du kommer även hantera transportbokningar samt tullärenden. Vidare kommunicerar du dagligen med olika instanser i företaget men även med deras fabriker utomlands. Det kan förekomma att du får agera "back-up" på företagets lager vid frånvaro eller vid behov. Dina arbetstider är förlagda till dagtid 08.00-16.30 och vår kunds arbetsplats är belägen med närhet till Stockholms innerstad.
ProfilSom person är du snabblärd och tar egna initiativ och gillar ett omväxlande arbete. Du har lätt för att förstå det logistiska flödet och har lätt för att administrera. Vidare är du en social person som har lätt för att kommunicera med olika typer av instanser och människor.
Vi ser att du har god erfarenhet av lager- och logistik och gärna av en administrativ roll där du till viss del hanterat transporter och tullärenden. Du kommunicerar med lätthet på engelska i tal och skrift. Ett krav är även att du har dokumenterad erfarenhet av arbete i Excel och med lätthet arbetar i programmet.
Passar beskrivningen in på dig? Tveka då inte med din ansökan!
Urval sker löpande och tillsättning sker omgående för rätt kandidat.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-30
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 246
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMoa Sarstedt
FöretagAditro Logistics Staffing AB
AdressAditro Logistics Staffing AB
Hammarby fabriksväg 23
12030 Stockholm
KontorsadressHammarby fabriksväg 23, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2528247
Observera att sista ansökningsdag har passerat.