Logistiker till importföretag inom matvarubranschen, Södermalm
Avanzera Bemanning AB / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Avanzera Bemanning
Vårt uppdrag:
Vi söker en logistiker för ett föräldravikariat hos en av våra kunder som är verksamma internationellt och arbetar med import av fina råvaror för försäljning till restauranggrossister. Detta är ett vikariat med anställning direkt hos kund. Man önskar start så snart som möjligt och vikariatet beräknas pågå till oktober 2014. Arbetsplatsen är centralt belägen på Södermalm.
Publiceringsdatum2013-11-19Dina arbetsuppgifterSom logistiker kommer du att ansvara för att lägga beställningar till leverantörer, säkerställa att produkterna finns på lager, boka transporter in- och utrikes samt att avisera till kund. I din roll ingår även att göra lageravstämningar regelbundet, hantera containers, attestera transportfakturor och lagerhyra, hantera reklamationer samt att kontrollera salmonelladokument och bäst före datum vid leverans som sker två gånger per vecka. Ditt kontaktnät består av leverantörer i främst Frankrike, Italien och Polen samt kunder i främst Sverige, men det förekommer även export till kunder utomlands.
Du kommer att vara del av en liten och väl sammansvetsad organisation bestående av fem personer här i Sverige samt att du kommer att arbeta tätt med främst en av kollegorna i Frankrike.
BakgrundVi söker dig med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom logistil. Har du dessutom branschvana är det meriterande. Då man handlar med utlandet är det viktigt att förutom svenska även ha mycket goda kunskaper i engelska, tal såväl som skrift. Kunskaper i franska är meriterande. Man arbetar i Visma Business samt att man använder sig mycket av Excel. Har du varit med om ett systembyte är det en fördel.
Som person trivs du i en roll där det händer mycket och ingen dag är den andra lik. Viktigt är också att du trivs att arbeta självständigt, att serva kunder och ha ett stort kontaktnät. Det inträffar oförutsedda saker och det uppstår problem som måste lösas snabbt och smidigt, därför är det bra om du är lösningsorienterad, har en positiv grundinställning och vågar fatta egna beslut.
Sökord: logistiker, logistik, transporter, import, export, innesäljare, ordermottagare, franska, varucertifikat, produktadministration
Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på
www.avanzera.se eller
www.facebook.com/AvanzeraSå ansöker duSista dag att ansöka är 2013-12-11
Ange följande referens när du ansöker: 300
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLisa Karbelius 08-545 28 303
FöretagAvanzera Bemanning AB
AdressAvanzera Bemanning AB
Box 853
10137 Stockholm
Jobbnummer 1706990
Observera att sista ansökningsdag har passerat.